رویکردها و مفاهیم جدید در میکروبیولوژی

سمپوزیوم رویکردها و مفاهیم جدید در میکروبیولوژی

این سمپوزیوم با هدف پر کردن شکاف بین میکروبیولوژی سنتی و فناوری‌های نوین، تأکید بر رویکردهای جدید برای ایجاد تحول در آینده میکروب‌شناسی در دو بخش ارائه مقاله و پوستر برگزار گردید.

بیولوژی سیستم‌های باکتریایی و رویکردهای جدید، رویکردهای تک سلولی و بیولوژی سلول، تداوم مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها، جوامع میکروبی- تکامل همزیستی، پاتوژن‌ها و عفونت، مهمترین محورهای این سمپوزیوم بودند.

نیکول کینگ از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، جاستین زوننبرگ از دانشگاه استنفورد، توماس برنهارت از دانشکده پزشکی هاروارد، گری رایت از دانشگاه مک مستر (کانادا)، مارک لیک از دانشگاه یورک (انگلیس)، یولیا فورهولت از موسسه ETH (سوئیس)، ژول دور از موسسه INRA (فرانسه)، سخنرانان مدعو این سمپوزیوم را تشکیل می‌دادند.

در مجموع 56 مقاله و 277 پوستر از پژوهشگران و محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، بلژیک، دانمارک، سوئد، سوئیس، فرانسه، کانادا، هلند و هند، طی چهار روز برگزاری این سمپوزیوم ارائه شدند.

از ایران، بابک مؤمنی با ارائه پوسترهای ذیل در این کنفرانس شرکت داشت:

Investigating the origins of species coexistence using a cellulose-degrading microbial communities

Modeling microbial communities: phenomenological versus mechanistic

سمپوزیوم ژنوم غیرکدگذاری شده

این سمپوزیوم با هدف بررسی نقش‌های متنوع، پویا و چندوجهی آران‌ای (RNA) در طیف گسترده‌ای از فرآیندهای سلولی و نقش‌های مختلف آران‌ای‌های غیر کدگذاری شده در پروکاریوت‌ها و یوکاریوت‌ها، به منظور بالا بردن درک محققان از تنظیم و عملکرد ژن‌ها برگزار گردید.

آران‌ای‌های غیر کدگذاری شده در پروکاریوت‌ها، پیدایش و عملکرد miRNAs، خاموشی ژن در گیاهان، آران‌ای‌های غیر کدگذاری شده طولانی، siRNAs و piRNAs، مهمترین محورهای این سمپوزیوم بودند.

پاسکاله کاسارت از موسسه انستیتو پاستور (فرانسه)، هنریک کاسمان از دانشگاه لوزان (سوئیس)، جنیفر دودنا از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، ژولیوس برنکه از بیوتکنولوژی مولکولی (استرالیا)، ناری کیم از دانشگاه ملی سئول (کره جنوبی)، سخنرانان مدعو را تشکیل می‌دادند.

در مجموع 50 مقاله از پژوهشگران و محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، ایتالیا، اتریش، چین، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، نیوزلند و هلند، طی چهار روز برگزاری این سمپوزیوم ارائه شدند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا