وزیرعلوم: خلق ثروت از دانش و فناوری از اولویت های برنامه ششم توسعه است

دکتر محمد فرهادی بعدازظهر دوشنبه در مراسم اعطای گواهینامه و تجلیل از شرکت فولاد مبارکه به عنوان اولین سازمان ایرانی راه یافته به جمع برندگان جایزه جهانی سازمان دانشی برتر (MAKE) ابراز امیدواری کرد که این جایزه باعث شود دانشگاه های کشور بیش از پیش، ارتباط خود را با صنعت تقویت کند.
وی افزود: سال گذشته براساس گزارش موسسه بین المللی تامسون رویترز، هشت دانشگاه ایرانی در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند و این موضوع نشان می دهد که ارتباط دانشگاه های برتر ما با صنعت در سطح عالی است.
فرهادی خاطرنشان کرد: بخش های صنعتی و خدماتی با کمک های دانشگاه و مراکز پژوهشی در قالب مراکز رشد می توانند ایده های نوآورانه را به محصول نهایی تبدیل کنند.
وی ادامه داد: تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول با یاری شرکت های واسطه و شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد و هر چند قوانین و مقررات ما در این زمینه بسیار اندک است اما این مسیر رو به بهبود می رود.
وزیر علوم تصمیم برای تاسیس صندوق های نوآوری استانی را یکی از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم ذکر کرد و آن را مایه دلگرمی شرکت های دانش بنیان و فعالان این عرصه برشمرد.
مراسم تجلیل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان تنها سازمان ایرانی راه یافته به جمع برترین های سازمان های دانشی پیشرو در سطح آسیا با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و رئیس جایزه جهانی سازمان دانشی برتر در ایران، دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از دانشگاهیان و فعالان صنعت برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم گواهینامه دریافت جایزه جهانی MAKE به دست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر بهرام سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعطا شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا