تحقیقات بومی در زمینه كودكان مبتلا به اختلال یادگیری

اختلال یادگیری اگر قبل از دبستان شناسایی شود قابل پیشگیری است در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به بارمی آورد. یك پارچگی حسی به معنی دریافت و پردازش اطلاعات هفت حس (حركت، لامسه، فشار، بینایی، شنوایی، چشایی و بویایی) است.

آموزش یكپارچگی حسی و تمرینات تفكر فضایی باعث بهبود هوش غیر كلامی در كودكان مبتلابه اختلال یادگیری می شود

در اختلال یادگیری اطلاعات حسی با دقت پردازش نمی شود بنا بر این با هماهنگ كردن چشم و دست و كنترل حركتی و… می توان گروهی از ناتوانی های نوشتن، خواندن، هجی كردن و اختلالات ریاضی را درمان كرد. تمرینات تفكر فضایی تمرین هایی هستند كه توانمندی كودك را در زمینه ادراك فضایی و دیداری تقویت كرده و هماهنگی لازم بین چشم، دست و دیگر حواس را برقرار می سازند.

در این روش به مدت دو ماه به جامعه آماری كودكان مبتلابه اختلال یادگیری آموزش یك پارچگی حسی و تمرینات تفكر فضایی داده شد و نتیجه گرفته شد كه آموزش یكپارچگی حسی و تمرینات تفكر فضایی باعث بهبود هوش غیر كلامی در كودكان مبتلابه اختلال یادگیری می شود.

منبع: زهره توكلی، فرهاد جمهری، آدیس كراسكیان موجمباری، 1394، بررسی اثر یك پارچگی حسی و تمرینات تفكر فضایی در بهبود هوش غیر كلامی كودكان مبتلا به اختلال یادگیری. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، سال پنجم، شماره 19.

لینک منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا