کاربرد دست ربات انسان نما برای کمک به جانبازان

 عقیل یوسفی کما، مجری طرح نسل سوم ربات انسان نما سورنا، امروز در مراسم رونمایی این ربات که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در طراحی و ساخت این ربات از تجربیات نخبگان، دانشجویان، مهندسان و اساتید دانشگاههای صنعتی شریف، تربیت مدرس، خواجه نصیر الدین طوسی و چند شرکت دانش بنیان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر در اجرایی شدن این طرح نقش داشتند، افزود:  اخیرا ناسا پروژه ای دارد که ربات انسان نما به فضا بفرستند چراکه هزینه های فرستادن انسان به فضا زیاد است.

یوسفی کما با بیان اینکه اندام مصنوعی دیگر در این زمان جایی ندارد، اظهار داشت: شاید در چند سال آینده دست سورنا به عنوان دست رباتیکی جهت کمک به جانبازان به کار بیاید. همچنین از این ربات می توان در امداد و نجات، سفر به ماه و … استفاده کرد.

یوسفی کما با بیان اینکه ربات انسان نما مظهر فناوری تمدن، جنگ سرد تمدن و چهره صلح دوستانه و نوع دوستی بشر است، افزود: ما اکنون توانسته ایم سطح فناوری را به اینجا برسانیم ولی این ربات ها در برخی موارد حساس به شدت نیاز به سرمایه گذاری دارند.

وی در خصوص چالش های پژوهش گفت: به نظر می رسد بزرگترین چالش ها در این مسیر، توسعه فناوری، تامین مالی و تامین منابع انسانی است.

به گزارش مهر،این مراسم با حضور معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه تهران، رئیس پردیس فنی دانشگاه تهران، برخی معاونان سازمان گسترش، تیم طراحی و ساخت سورنا برگزار شد که در پایان از این تیم با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر شد. همچنین شناسنامه نمادین نسل سوم این ربات توسط شرکت کنندگان به امضا رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا