برگزاری 17 کرسی یونسکو در دانشگاه های ایران

به گزارش ایرنا دکتر سعید آبادی روز سه شنبه در آیین آغار به کار پانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی افزود: برگزاری کرسی در دانشگاه ها کسری است که دانشجویان ما را در شبکه علم بتوانند حضور بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کسری یونسکو در حوزه شیمی در ایران وجود ندارد افزود: این امکان هست که در یک پروسه 9 ماهه کرسی شیمی یونسکو را در یکی از دانشگاه های ایران ایجاد کنیم.

سعید آبادی بیان کرد: یکی از مشکلات فناوری و شرکت های دانش بنیان و حضور آنها در زندگی روزمره ارتباطات بین المللی است؛ یکی از این راه ها مرکز همکاری جنوب جنوب یونسکو است.

وی با اشاره به اینکه مقر این مرکز در کشور مالزی است گفت: این مرکز محلی است تا مرکزهای مختلف علمی بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در سازمان جهانی یونسکو در توسعه علم و صلح بسترها و ظرفیت هایی وجود دارد. جایزه شیمی سبز یکی از این بسترها می باشد؛ هر سال این جایزه از طریق یونسکو اعلام می شود و امسال نیز تا 9 اسفند برای شرکت علاقه مندان در این حوزه مشخص شده است.

وی با ابرازمیداوری در این زمینه که با عمومی کردن موضوع شیمی و ارتباط با آن با زندگی روزمره مردم توسط متخصصان و دانشمندان شاهد پیشرفت ها در این زمینه باشیم گفت: در طرح یونسکو با موضوع عمومی کردن علم پیش بینی شده زیرا هر چه علم را توسعه دهیم مسئولان ناچارند به خاطر تقاضای عمومی بیشتر سرمایه گذاری و توجه کنند.

سعیدآبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار اعلام شده از یونسکو در خصوص مهندسی شیمی گفت: ثبت نام دانشجویان در مهندسی شیمی کم شده است و ما برای حل چالش های امروز جهان از جمله آب آشامیدنی، فقر، آلودگی و غذا و دارو نیاز به رشته مهندسی بویژه مهندسی شیمی داریم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو افزود: توسعه رشته مهندسی شیمی می تواند در رفع چالش های مرتبط با آب در ایران نقش موثری داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا