سهم دانشگاه تهران از اعتبارات 10 دانشگاه برتر ناچیز است

دکتر محمود نیلی احمد آبادی روز دوشنبه در آیین رونمایی از ربات انسان نمای سورنا 3 در دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: باید از پروژه ربات انسان نمای سورنا 3 درس های بسیاری بگیریم که یکی ازآن ها ، درس کارگروهی است؛ یکی از ضعف های ما در حوزه پژوهش درایران کمتر کارگروهی کردن است، اما در این پروژه کار گروهی اثر خود را نشان داد.
وی با تاکید بر پشتیبانی ازتحقیقات دردانشگاه ها،گفت:باید از بزرگترین سرمایه کشور که منابع علمی و فرهیخته هستند پشتیبانی کنیم تا به توسعه پایدار برسیم.
نیلی احمدآبادی اظهارکرد:افتخار ایران انتشار مقالات علمی رکورد مقالات علمی در نشریات و مجلات علمی دنیا است و باعث شده که ما در این زمینه زبانزد دنیا شویم و دنیا از توسعه علمی ایران درتعجب است و خواستار بهره برداری از توانمندی که در ایران به وجود آمده است.
وی یاداور شد : اما اگر آمار افراد موثر در انتشار مقالات را بررسی کنیم خواهیم دید که حدود 15 دانشگاه کشور نقش محوری در تولید مقالات را دارند و سهم دانشگاه تهران 11 درصد است. 
نیلی احمد آبادی افزود: در خصوص متقاضی ورود به دانشگاه ها ، صحبت از صندلی های خالی است که قطعا دانشگاه های بزرگ را در بر نمی گیرد زیرا تمام 300 هزار متقاضی حوزه ریاضی وفیزیک متقاضی رشته های مهندسی از قبل برق ، مکانیک ، شیمی و .. هستند وهمه قطعا یکی از انتخاب های اولشان دانشگاه تهران است.
وی بااشاره به اینکه دانشگاه های معتبر کشور بیشترین متقاضی برای ورود دارند،اظهارکرد: اگر توجه ویژه به دانشگاه های معتبرایران در دستورکار نباشد بسیاری از برنامه ها و دستاورها محقق نخواهد شد.
نیلی احمد آبادی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران یکی از جاهایی است که اگر مورد توجه جدی قرار گیرد می توان شاهد دستاوردهای خوبی باشیم افزود: اکنون طرح ساماندهی در دستور کار دانشگاه قرار دارد، به طوری که 23 هکتار فضا برای توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و توسعه فضای علم و فناوری در شهر تهران اختصاص داده است.
وی یادآورشد: باید یک مقداردرسیاست های راهبردی بیشتر کار کنیم و در این راستا دانشگاه تهران سعی دارد سلسله نشست های برگزارکند تا به یک سری رویکرد جدید در کشوردست یابیم.
ربات انسان نمای ' سورنا 3 ' که نخستین و پیشرفته ترین ربات انسان نمای کشور و یکی از هفت ربات برتر انسان نمای جهان است، امروز دوشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری، محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران، محمود کمره ای رئیس پردیس دانشکده های فنی این دانشگاه و جمعی از استادان رونمایی شد.
این ربات با قدی برابر 190 سانتیمتر و وزنی حدود 98 کیلوگرم در مقایسه با نسل دوم سورنا از 31 درجه آزادی برخوردار است و سرعت گام برداری در آن به 7 دهم کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.این ربات توانایی شناسایی اشیا از پیش تعیین شده، تشخیص و تعقیب صورت افراد در تصویر و تشخیص وضعیت بدن افراد را دارد. 
به گزارش ایرنا، سورنا 3 همچنین قابلیت بینایی و شنیدن مجموعا 200 کلمه (فارسی )را دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا