ایران در آینده خشک تر و داغ تر می شود

به گزارش سیناپرس از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، گری لوییس در دومین روز هفدهمین نشست مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه ( APPCED) که در جلسه کارشناسی با موضوع قانون گذاری محیط زیست، مشارکت منطقه ای و پایداری جهانی سخن می گفت؛ به ضرورت توجه به تغییر اقلیم پرداخت.

وی اظهار کرد: در واقع توجه نکردن به انرژی های تجدید پذیر و مصرف بیش از اندازه انرژی های تجدید ناپذیر باعث بروز این شرایط اقلیمی در ایران شده است.

لوئیس ادامه داد: اگر بخواهیم فقر را از بین ببریم و به اهداف توسعه هزاره دست یابیم نیازمند آن هستیم که با شرایط ایجاد شده ناشی از تغییر اقلیم در دنیا کنار بیاییم.

وی گفت: تغییر اقلیم و تبعات زیانبار آن ناشی از عملکرد نادرست انسان در استفاده از منابع طبیعی است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل با بیان اینکه آگاه سازی عمومی یک وظیفه همگانی است افزود: قطعا مردم زیادی از معضل دریاچه ارومیه، تالاب هامون و یا مشکل آب در مشهد مطلع نیستند، در سازمان ملل قصد داریم با تبادل اطلاعات و برآورده کردن نیازها و همکاری های فنی در بخش محیط زیستی گام های موثری برداریم که در این راه نیازمند همکاری از سوی کشور ایران هستیم.

هفدهمین اجلاس مجمع عمومی مجالس آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار (APPCED) یکم تا سوم شهریور با شعار ˈ مشارکت منطقه ای و پایداری جهانیˈ و با حضور کشورهای عضو در تهران برگزار می شود.

در این اجلاس مسایل مربوط به توسعه اقتصادی و چالش های زیست محیطی در منطقه آسیا و اقیانوسیه مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا