ده نشست علمی و تخصصی با موضوع پژوهش های برتر دینی برگزار می شود.

مدیر مسئول دبیرخانه دین پژوهان کشور گفت، به منظور معرفی و ارائه پژوهش های برتر دینی، سلسله نشست های دهگانه علمی و تخصصی از این هفته در دبیرخانه دین پژوهان کشور در قم برگزار می شود.

دکتر آیت پیمان افزود: پژوهش های برتر با موضوع فرمان برداری و نافرمانی مدنی، انتخابات از نگاه فقه، روش شناسی تفسیر قرآن کریم، اقتصاد تعاونی از منظر اسلام، اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی، تجلی معانی و مفاهیم زیبا شناختی در شهرسازی اسلامی، مکتب تأویلی و گفتمان وحی، مبانی و معیارهای جرح و تضعیف روایان نزد قدمای شیعه، تأثیر دیدگاه های فقهی بر قوانین کیفری و اثرپذیری الهیات فلسفی یهودی از فلسفه و کلام اسلامی در دوره میانه، که توسط پژوهشگران برتر دینی در 5 سال گذشته به انجام رسیده اند و با توجه به ویژگیهای نظریه پردازی و نو آوری و جنبه های کاربردی انتخاب شده اند. این نشست ها توسط اساتید و محققین و منتقدین ارائه می شوند.

وی گفت : ارائه مباحث و یافته های این پژوهش ها در قالب کرسی های آزاد اندیشی دینی و نشست های علمی و تخصصی به جامعه علمی کشور ارائه می شود و تلاش خواهیم کرد زمینه هایی برای جلب حمایت های لازم از چاپ و نشر آنها نیز فراهم گردد.

آیت پیمان در ادامه گفتگو از محققین و اساتید و فضلای حوزه و دانشجویان و همه اهل علم علاقه مند جهت شرکت در این نشست های علمی دعوت کرد .

وی از پژوهشگران دینی خواست تا جهت مشارکت در مباحث و نقد و تکمیل یافته های دین پژوهی، در نشست ها شرکت نمایند و نظریات و نتایج بررسی های خود را ارائه نمایند. تا مورد بهره برداری پژوهشگران قرار گیرد.

دبیر شورای دین پژوهان همچنین افزود: دبیرخانه دین پژوهان مباحث مطروحه را بصورت ادواری و موضوعی مورد تحقیق مجدد و تدوین و ویراستاری قرار داده و در قالب کتاب و نرم افزار و متون دیجیتالی در فضای وب قرار خواهد داد و فیلم این سلسله نشست ها در اختیار تلویزیونهای علمی ماهواره ای نیز قرار می گیرد.

دبیر شورای دین پژوهان به نشست های علمی مناسبتی اشاره کرد و گفت در طول سال علاوه بر این ده نشست، در مناسبت های ویژه مذهبی و فرهنگی نیز نشست ها و کرسی های مباحث آزاد اندیشی در دبیرخانه دین پژوهان برگزار می شود که مورد استقبال محققین علوم اسلامی قرار می گیرد