چرا با بالا رفتن سن ورزش دشوار میشود؟

به تازگی گروهی تحقیقاتی از دانشگاه کپنهاگن برای مطالعه چگونگی پاسخ بدن افراد مسن به ورزش کرد، سفری دو هزار و 700 کیلومتری با دوچرخه را ترتیب داده اند. این دانشمندان در ابتدا متابولیسم دوچرخه سواران را اندازه گرفته و در آن مشکلی یافتند، البته این مشکل چندان عجیب نبوده و از قبل پیش بینی شده بود.

افراد شرکت کننده برای تامین میزان انرژی از دست رفته خود می توانستند مواد غذایی بیش تری مصرف کنند اما این کار را نکردند. آنها گرسنه بودند اما نمی توانستند به اندازه ای انرژی مصرف کرده اند به غذا خوردن بپردازند.

تعریف آنها از افراد مسن شامل دامنه بسیار وسیعی می شد. افرادی که در این سفر حضور داشتند افرادی 71 ساله بودند البته در میان آنها افراد 46 ساله هم وجود داشتند. با این حال این گروه تحقیقاتی با استفاده از گستردگی گروه سنی افراد شرکت کننده به مورد جالبی دست یافتند: گروه مورد آزمایش هرچقدر بیش تر ورزش می کردند بیشتر به خوردن مواد غذایی روی می آوردند. هم چنین متابولیسم بدن افراد مسن در طی این سفر 4 برابر حد عادی شده بود که البته این علامت خوبی است.

افراد شرکت کننده برای تامین میزان انرژی از دست رفته خود می توانستند مواد غذایی بیش تری مصرف کنند اما این کار را نکردند. آنها گرسنه بودند اما نمی توانستند به اندازه ای انرژی مصرف کرده اند به غذا خوردن بپردازند. لازم به ذکر است که آزمایش تنها در دو هفته انجام گرفته بود و اگر زمان آن افزایش می یافت این امکان وجود داشت که دوچرخه سواران مسن بیش تر بخوردند یا حداقل مدت زمان دوچرخه سواری خود را کم تر کنند. با این وجود اگر تمایل بدن ما به خوردن غذا با افزایش سن کاهش یابد پس بنابراین ورزش کردن در سنین بالا می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. با این وجود برای دست یابی به نتایج دقیق تر آزمایش های بیش تری لازم است.

مترجم: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا