آسیب پذیری زنان در برابر فشارهای عصبی

پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که عواملی از قبیل عدم حمایت عاطفی از سوی اعضای خانواده ، تنهائی و از دست دادن شغل می تواند در برخی موارد منجر به بروز دیوانگی و مرگ افراد شود . در این پژوهش ها که توسط مرکز پژوهش های آلزایمر در انگلستان انجام شده است ، مشخص شد که زنان این کشور نسبت به مردان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به جنون و مشکلات ذهنی قرار دارند .

در این مطالعات ، جامعه زنان بالای 60 سال در انگلستان مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شد که میزان  خطر ابتلا به جنون در  این زنان نسبت به مردان بالاتر بوده و این میزان تقریبا دو برابر میزان خطر ابتلا به سرطان پستان است .  

در این پژوهش ها همچنین مشخص شد نسبت زنان سرپرست خانواده که بر اثر فشارهای روانی دچار جنون می شوند به نسبت مردان سرپرست خانواده بسیار بیشتر است . به باور کارشناسان ، سرپرستی یک خانواده مساله ای بسیار دشوار و پر استرس بوده و زنان در این  شرایط  دارای استرس بیشتری هستند .

شایان توجه است که این مطالعات در پی کشف نوعی داروی جدید برای جلوگیری از جنون عصبی انجام شده است . به اعتقاد کارشناسان ، این دارو گامی بلند در راستای ارائه دارو و کشف درمان برای مبارزه با عارضه جنون محسوب می شود .

گفتنی است این پژوهش ها با حمایت موسسه خیریه پژوهش های آلزایمر در انگلستان انجام می شود و بودجه 30 میلیون پوندی و مشارکت های علمی آن با همکاری سه دانشگاه آکسفورد ، کمبریج و کالج لندن تدارک دیده شده و شرکای صنعتی و آکادمیک دیگری نیز از سراسر اروپا در این طرح همکاری می کنند .

از سوی دیگر در این مطالعات مشخص شد که زنان نسبت به مردان از حمایت های اجتماعی و خانوادگی کمتری برخوردار بوده و این موضوع نیز به نوبه خود می تواند در ابتلا به افسردگی در زنان تاثیر داشته باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا