پروفسور یلدا: 80 درصد بیماری ها با معاینه دقیق مشخص می شود

 پروفسور علیرضا یلدا امروز یکشنبه در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی بر لزوم ارتباط صحیح پزشکان با بیماران تاکید کرد و افزود: با گرفتن شرح حال کامل بیمار و مطالعه دقیق بر روی آن، می توان بیماری این افراد را در اغلب موارد درمان کرد.
وی میزان مصرف بالای دارو درهرکشور را نشانه عدم پیشرفت در حوزه پزشکی دانست و گفت: متاسفانه ما نیز به این معضل مبتلا هستیم و میزان مصرف دارو در کشور ما هم بالا است.

** خدمت به مردم نتیجه و ماحصل دانش و علم است 
پروفسور یلدا گفت: نتیجه و ماحصل دانش و علم، خدمت به مردم است و در صورتیکه نتوان این کار را انجام داد اگر به بالاترین درجه علم و دانش دست یابیم، فایده ای ندارد و نمی توان به مردم خدمت کرد.
وی رعایت نکردن موضوعات اخلاقی و انسانی رایکی ازمهمترین معضلات حوزه پزشکی دانست و گفت: اگر موضوعات انسانی فراموش شود دچار غرور و تکبر می شویم و در این صورت ارتباط صحیح انسانی از بین می رود.
متخصص بیماری های عفونی بر لزوم عمل کردن به اصول اخلاقی تاکید کرد و گفت: مطالب زیادی در مورد اهمیت این موضوع مطرح می شود اما مهمتر از آن، عمل کردن به اصول اخلاقی است.

** آشنایی کم مردم با بیماری عفونی 
وی اظهار کرد: مردم بیماری های عفونی را کم می شناسند و این موضوع سبب شده تا دچار مشکلات و بیماری آنها نیز بموقع تشخیص داده نشود.
پرفسور یلدا با اشاره به اینکه متخصصان بیماری عفونی مظلوم واقع شده اند افزود: متاسفانه برخی از پزشکان به خود اجازه می دهند در درمان بیماری های عفونی دخالت می کنند.

** بهره گیری از توان و ظرفیت دانشمندان برجسته حاضر در کنگره 
وی به حضور دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور اشاره کرد و گفت:پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور با رغبت در این کنگره حضور یافتند و پزشکان جوان ایرانی باید قدر این فرصت را بدانند و از توان علمی آنان نهایت بهره را ببرند.
متخصص بیماری های عفونی، توان و ظرفیت بالای علمی، وقت شناسی و رفتار و گفتار صحیح را از جمله ویژگی های این دانشمندان برجسته دانست و گفت: فراگیری این ویژگی ها برای ما بسیار مهم است تا خدمت مطلوب به مردم ارایه دهیم.
به گرازش ایرنا ، ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی از 26 تا 29 آبان ماه جاری با حضور متخصصان ایرانی داخل و خارج از کشور در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا