تا سال 2020، نیمه عمر علم در جهان به سه هفته می‌رسد

 دکتر حسن کیان در همایش "تجارت الکترونیک" که امروز (یکشنبه، 24 آبان) در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به افزایش سرعت تحول علم در جهان، اظهار کرد: چندین سال قبل یونسکو اعلام کرد نیمه عمر علم 300 سال است یعنی 300 سال زمان نیاز است تا نیمی از دانش جهان متحول و زیر و رو شود.

این دکترای حقوق بین‌الملل الکترونیک تصریح کرد: در سال 1998 یونسکو اعلام کرد نیمه عمر علم به 30 سال رسیده و پس از آن در سال 2002 این عدد را سه سال اعلام کرد.کیان افزود: بر اساس اعلام یونسکو در سال 2010، نیمه عمر علم از سه سال به سه ماه رسیده، یعنی در مدت سه ماه نیمی از علم جهان متحول می‌شود.

وی با بیان اینکه نیمه عمر علم در سال 2020 به سه هفته تقلیل می‌یابد، تصریح کرد: اتفاق شگرفی که در سال 2050 می‌افتد این است که نیمه عمر علم از زمان تولید آن جلو می‌زند، یعنی تا زمانی‌ که مثلا یک کالای الکترونیکی ساخته شود و از کارخانه خارج شود قدیمی شده و کارخانه مشابهی آن را تولید کرده است.

به گفته این استاد دانشگاه، همه این اعداد نشان می‌دهد که سرعت تحول علم در جهان خصوصا در بخش های‌تک و نرم افزاری زیاد شده است.کیان تصریح کرد: در دنیای امروز در هر ثانیه چهار نفر در دنیا متولد می‌شوند، هر سه دقیقه یک سایت اینترنتی ثبت می‌شود و هر هفته یک شبکه اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی معتقد است: در چنین دنیایی نمی‌توان به روش 30 سال قبل تجارت و داد و ستد کرد و حتی روش‌های معاملات تجاری و بازرگانی هم دستخوش تغییرات شده است.این دکترای حقوق بین‌الملل الکترونیک گفت: اگر در چنین دنیایی متحول نشویم و با روش‌های نوین کار نکنیم به یک انسان غارنشین تبدیل خواهیم شد و رقبایی همیشه وجود دارند که از ما پیشی بگیرند.

کیان با اشاره به اینکه هر کس باید توانایی و استعدادهای خود را بشناسد، عنوان کرد: با استفاده از این استعدادها و تجهیزاتی که در دست داریم باید به سمت روش‌های نوین تجارت برویم تا بتوانیم در این سرعت تحول علم، موفق باشیم.

ناصر گلی، دبیر باشگاه فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز از افزایش سه برابری ظرفیت آموزشی اتاق بازرگانی کرمانشاه خبر داد. وی با بیان اینکه سال گذشته پنج همایش آموزشی در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت همایش را در اتاق کرمانشاه برگزار کردیم.

به گزارش ایسنا، گلی استفاده از اساتید و مشاورین، راه‌اندازی باشگاه فعالین اقتصادی، راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق بازرگانی و … را از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی برای افزایش سطح آگاهی مخاطبین اعلام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا