آغاز پیوند رحم در آمریکا برای کمک به ناباروری

 در بیانیه این بیمارستان آمده که کارآزمایی‌های بالینی برای زنان در سنین باروری که به دلیل فقدان مادرزادی رحم، از دست دادن آن یا برخورداری از رحمی که دیگر کاربرد ندارد، قادر به بارداری نیستند، ارائه خواهد شد.پیوند با اعضای اهداکنندگان متوفی انجام خواهد شد و موقتی خواهد بود. هر کدام از این اعضای پیوندی پس از به دنیا آمدن یک یا دو فرزند برداشته می‌شوند.

دانشگاه گوتنبرگ سوئد در سپتامبر 2014 با استفاده از یک رحم پیوندی توانست اولین کودک را بدنیا بیاورد. تا به امروز این محققان توانسته‌اند 9 پیوند رحم انجام دهند و از این میان پنج بارداری و چهار تولد زنده، انجام شده است.البته راه بسیار طولانی در این حوزه باقی مانده و نخستین تلاش‌های بین‌المللی برای پیوند رحم در عربستان و ترکیه ناموفق باقی ماندند.

پس زده شدن اندام توسط بدن در زمان بارداری یک مشکل اساسی باقی مانده است.ناباروری در نتیجه مشکلات رحمی بر هزاران زن در سراسر جهان تاثیر گذاشته و تاکنون گزینه‌های کمی بجز رحم جایگزین یا قبول کودکی به فرزندخواندگی برای آن‌ها وجود داشته است.

این بیمارستان در حال حاضر کار غربالگری کاندیدهای احتمالی از سنین 21 تا 39 سال را آغاز کرده است.زنان شرکت‌کننده در این کارآزمایی تحت ارزیابی‌های مختلف پزشکی و روانشناسی قرار خواهند گرفت و باید بپذیرند که تخمک‌های آنها بازیابی و بارور شده، سپس جنین‌هایشان منجمد می‌شوند تا زمانی که برای پیوند آماده شوند.

در ماه سپتامبر 10 زن انگلیسی اجازه یافتند که طی یک کارآزمایی بالینی توسط بنیاد مراقبت بهداشتی امپریال کالج لندن، رحم اهدایی دریافت کنند.یکسال پس از پیوند، جنین‌های منجمد گرم شده و در رحم فرد کاشته می‌شوند.به گزارش ایسنا، در نهایت کودکان طی عمل سزارین به دنیا خواهند آمد و رحم پیوندی پس از تولد یک تا دو نوزاد برداشته خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا