درخواست ارسال هیات حرفه ای میراث فرهنگی به سوریه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار خود با ایرینا بوکووا (Irina Bokova) مدیر کل یونسکو اعلام کرد : « استفاده از انتشار فرهنگ و علم در بازی های سیاسی پنهان غیر قابل قبول است . مسئولان روسی امیدوار هستند که یونسکو به زودی یک تیم از متخصصان را برای ارزیابی تخریب آثار تاریخی و  فرهنگی به سوریه ارسال کند .»

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانش اظهار داشت : میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجود  در سوریه که توسط بربرها از بین رفته ، حوزه مشترک همه ماست . من معتقدم که یونسکو، مطابق با وظایف خود، باید یک هیات حرفه ای را به عنوان درخواست یک وضعیت امنیتی به سوریه ارسال کند .

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنانش اظهار داشت : « میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجود  در سوریه که توسط بربرها از بین رفته ، حوزه مشترک همه ماست . من معتقدم که یونسکو، مطابق با وظایف خود، یک هیات حرفه ای را به عنوان درخواست یک وضعیت امنیتی به سوریه ارسال کند. این دوره یک زمان سخت و دشوار بوده و به ویژه برای حفظ فرهنگ و علم بسیار مهم است. آن ها نباید مجاز به استفاده از میراث فرهنگی در بازی های پنهان سیاسی باشند و انجام این بازی های سیاسی نباید جایز باشند . » 

با توجه به اظهارات لاوروف ، تلاش ها برای اعطای عضویت به کوزوو منجر به سیاسی شدن فعالیت های سازمان یونسکو شده است .

وزیر امور خارجه روسیه در رابطه با سیاسی شدن فعالیت های یونسگو می گوید : « با تمام پیچیدگی های زندگی بین المللی ، مهم این است که از سیاسی شدن فعالیت های یونسگو جلوگیری شود، این چیزی است که در حال حاضر ما در ارتباط با تلاش برای اعطای عضویت سازمان به کوزوو در نقض قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل متحد مشاهده می کنیم . »

لاوروف در بحث عمومی – سیاسی جلسه 38 کنفرانس عمومی یونسکو ، موفقیت بوکووا را در برگزاری کنفرانس عمومی یونسکو آرزو کرد.  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا