آسمان پرستاره در خودرویی با انواع رایحه ها

 در سالهای اخیر استفاده از تلفن همراه و کارهایی نظیر آن در حین رانندگی ضمن برهم زدن تمرکز راننده موجب بروز تصادفات شدید شده است. حالا گروهی از مهندسان شرکت خودروسازی بی.ام.و وارد عمل شده و از نخستین فناوری کنترل اشاره ای در خودروهای سری ۷ این شرکت رونمایی کرده اند. این برای نخسین بار در جهان است که از چنین فناوری کاربردی در یک خودرو استفاده می شود.

این نوآوری به راننده اجازه می دهد تا کارهایی نظیر پاسخ دادن به تماسهای ورودی ، استفاده از از سیستم مسیریاب برای پیدا کردن بهترین مسیر و تنظیم صدای سیستم صوتی خودرو را بدون ایجاد خللی در حین رانندگی انجام دهد، آن هم تنها با اشاره دست.

به عقیده کارشناسان صنعت خودرو، این ابتکار عمل، ایمنی در رانندگی را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. البته مهندسان بی.ام.و چشم انداز دورتری را نیز مد نظر قرار داده و بر این باورند که می توان از آن برای رانندگی بدون نیاز به استفاده از دست هم بهره برد.

در عین حال این شرکت اعلام کرده که نسل جدید بی.ام.و سری ۷ حدود ۹۵ کیلوگرم از نسل قبلی سبک تر بوده و بازده مصرف سوخت در آن نیز ارتقا یافته است. این نوآوری ها صرفا به واسطه بهره گیری از فیبر کربنی در شاسی خودرو صورت گرفته و به نظر می رسد توجه مشتریان را به خود جلب کند.

صندلی های عقبی مجهز به فناوری ماساژ سرنشین هستند که این قابلیت یکی از ویژگی های اصلی بی.ام.و سری ۷ لوکس به شمار می آید و در سفرهای طولانی کارایی خود را به خوبی نشان می دهد.

مهندسان بی.ام.و در بخش داخلی سقف خودرو LED های ریز و درشتی تعبیه کرده اند که تداعی کننده آسمان پرستاره شب در خودروست.

به گزارش مهر، بخش دیگری از این نوآوری ها را می توان در داشبورد خودرو جستجو کرد جایی که بر اساس یک فناوری قابل تنظیم انواع رایحه ها در فضای داخل خودرو منتشر می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا