سومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز برگزار شد

سعید شبستری خیابانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز باید در مسیر ارتباط شرکت های دانش بنیان با بازارهای خارج از مرزهای کشور و حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان حرکت کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی این استان افزود: آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت خاص خود می تواند به عنوان منطقه ویژه فناوری نقش برجسته ای در صادرات این محصولات به کشورهای همسایه داشته باشد.معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، وجود دانشگاه های متعدد را از مزیت های علمی استان برشمرد و گفت: همه روزه در دانشگاه های استان شاهد ارائه رساله های تخصصی در حوزه های مختلف علمی هستیم و اگراین رساله ها با رویکرد تجاری سازی تدوین شوند در این صورت شاهد تحول عظیمی در این حوزه خواهیم بود.

شبستری، تقویت روحیه مشارکت پذیری و فعالیت های مشارکتی را در بین دانشجویان مهم دانست و افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان و فضای تجاری سازی محصول با تکروی محقق نمی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش محوری و اساسی دانشگاه ها در تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: تحقق این دو مهم در گرو ارتباط و تعامل سازنده صنعت و دانشگاه است از این رو باید حلقه مفقوده این ارتباط با درایت و دور اندیشی فعالان عرصه صنعت و دانشگاهیان شناسایی و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان افزود: امروز دیگر اقتصاد صنعتی جوابگوی نیازهای جوامع نیست بلکه اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری است که حرف اول را در دنیا می زند و ما نیز باید در این مسیر با تلاش و همت مضاعف، خود را به دانش فنی و فناوری های روز دنیا مجهز کنیم.

شبستری گفت: با وجود اینکه آذربایجان شرقی دارای پتانسیل های برجسته ای در حوزه صنعت است ولی صنایع استان از فناوری های قدیمی استفاده می کنند.وی افزود: صنایع استان به منظور به روز رسانی دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی با بهره گیری از دانش فنی جوانان و متخصصان داخل کشور اقدام به نوسازی ماشین آلات کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی سیاست های دولت تدبیر و امید را همسو با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت در طول دو سال گذشته با حمایت های مادی و معنوی تلاش کرده است تا در جهت تحقق سیاست های کلان فناوری کشور قدم بردارد.

شبستری افزود: این نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری های مشترک سرمایه گذاران، صنعت کاران و دانشگاهیان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا