استفاده از شبیه ساز برای جراحی کودکان

بیمارستان کودکان بوستون به تازگی برای ساخت مدل های جراحی واقعی تر با یکی از کمپانی های مربوط به جلوه های ویژه عملی مشارکت کرده است. این کمپانی سانتا مونیکایی که Fractured FX نام دارد در زمینه آناتومی بدن بسیار شناخته شده است. بیمارستان کودکان بوستون تا کنون از برنامه شبیه ساز عمل جراحی منحصر به فرد خود برای اموزش جراحی استفاده می کرده است. با این وجود این بیمارستان برای ارتقا حس "لمس" اندام های بیماران برای پزشکان تصمیم به ساخت برنامه جدید تری گرفته است.

کمپانی Fractured FX با همکاری پزشکان بیمارستان کودکان بوستون مدلی طراحی کرده است که نه تنها از نظر بصری بسیار واقعی به نظر می رسد بلکه لمس آن نیز حس دقیقی از اندام ها را به کاربر القا می کند

به این ترتیب کمپانی Fractured FX با همکاری پزشکان بیمارستان کودکان بوستون مدلی طراحی کرده است که نه تنها از نظر بصری بسیار واقعی به نظر می رسد بلکه لمس آن نیز حس دقیقی از اندام ها را به کاربر القا می کند. آنها در ساخت این مدل از بافت های مصنوعی از اندام های مصنوعی با قابلیت تکان خوردن و خونریزی کردن استفاده کرده اند و همچنین از ژل هایی بهره برده اند که حس بافت های مغزی را القا می کند. با این حال ساخت مدل های بهتر و دقیق تر اندام های بدن نیازمند به مواد جدید و استفاده از بازخورد پزشکان درباره حس واقعی بودن این مدل ها در مقایسه با ارگان های واقعی بدن انسان دارد.

علاوه بر این، مدل یاد شده می تواند در آماده سازی جراحان برای جراحی های بای پس قلب و ریه و همچنین انجام روشی به نام EVT بسیار کارامد باشد. لازم به ذکر است که EVT روشی است پزشکان با استفاده از ان تومور یا هر سدی که مانع جریان مایعات در مغز می شوند را از بین می برند.

این بیمارستان در طی برنامه های خود قرار است این مدل ها را به سایر بیمارستان ها ارائه کرده و Fractured FX نیز کار تولید آنها را بر عهده بگیرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا