برنامه ژاپن برای سفر به ماه در سال 2019

ماه نخستین جرم آسمانی بوده است که انسان موفق به کاوش آن شده است ولی با گذشت مدت زمانی بسیار طولانی از نخستین سفر انسان به ماه، تنها سه کشور موفق به انجام این امر شده اند. حال کشورهای دیگری نیز در برنامه های خود سفر به ماه را قرار داده اند و قصد دارند این قمر زیبای زمین را از نزدیک مورد کاوش قرار بدهند.

به کار بردن این قابلیت ها در ساخت این فضاپیما سبب برتری آن نسبت به فضاپیماهای آمریکایی، روسی و چینی شده است. علاوه بر این تکمیل این پروژه به بالا رفتن جایگاه ژاپن در زمینه اکتشافات فضایی کمک شایانی خواهد کرد

ژاپن به تازگی در طی برنامه های فضایی خود اعلام کرده است که قصد دارد چهارمین کشوری باشد که سفینه فضایی بدون سرنشین خود را بر روی کره ماه فرود می آورد. تاریخ پرتاب این سفینه نیز برای سال 2019 برنامه ریزی شده است و این در حالی است که تمام دنیا ایده ها و منابع خود را به کاوش درباره مریخ متمرکز کرده اند.

با این حال ژاپن بیان کرده است که در ساخت این کاوشگر از اخرین فناوری های به دست آمده توسط دانشمندان صنایع نجوم و فضانوردی بهره خواهد برد. از جمله نکات جالب این پروژه می توان به این مورد اشاره کرد که در این فضاپیما برای افزایش دقت فرود آن از نرم افزار تشخیص چهره استفاده خواهد شد. فناوری به کار برده شده در این فضاپیما می تواند سطح ماه را به دقت اسکن کرده و دقیقا بر روی منطقه مورد نظر فرود بیاید.

به کار بردن این قابلیت ها در ساخت این فضاپیما سبب برتری آن نسبت به فضاپیماهای آمریکایی، روسی و چینی شده است. علاوه بر این تکمیل این پروژه به بالا رفتن جایگاه ژاپن در زمینه اکتشافات فضایی کمک شایانی خواهد کرد؛ اما با بررسی این پروژه باید در نظر داشت که احتمالا هنوز تا راه یابی ژاپن به کره مریخ زمان زیادی باقی مانده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا