برج‌های سلولی جایگزین چراغ‌های خیابانی می‌شوند

 لس آنجلس اولین شهر دنیا خواهد بود که از چراغ های خیابانی SmartPole فیلیپس بهره مند می شود. این چراغ ها مجهز به فناوری مخابراتی بی سیم  LTE ۴G هستند. Cellular data traffic یا ترافیک داده های سلولی به سرعت در حال توسعه و گسترش هستند. بنا به پیش بینی های شرکت فیلیپس و تا سال ۲۰۲۰ میلادی این روند رشد فزآینده ای به خود می گیرد که نیازمند فراهم شدن بستر مناسبی برای ورود این فناوری جدید است.

فیلیپس با همکاری اریکسون به توسعه چراغ هایی با نام  SmartPoles پرداخته که فناوری سلولی کوچکی هستند که خروجی ۴G LTE را در اختیار کاربران قرار می دهند. این چراغ ها برای اولین بار در شهر لس آنجلس و از طریق لینک فیبری به شبکه هسته ای متصل خواهند شد.

این چراغ ها همانطور که گفته شد فناوری مخابراتی بی سیمی را ارائه می کنند که با هر نوع اپراتوری سازگار بوده و بر این اساس هر اپراتور می تواند اقدام به اجاره فضا برای نصب تجهیزات یا افزایش ظرفیت داده های خود و … کند.

لس آنجلس اولین شهر دنیا خواهد بود که از چنین فناوری بهره مند می شود. SmartPoles فیلیپس اقدام به مانیتور و همینطور کنترل سیستم نورپردازی خیابانی نیز می کند. بدین ترتیب کاربران با استفاده از سیستم  CityTouchمی توانند میزان نورپردازی شهری را کنترل کنند. کارشناسان معتقدند با استفاده از این روش می توان صرفه جویی قابل توجهی نیز در مصرف انرژی نسبت به سیستم های نورپردازی امروزی داشت.

به گزارش مهر، حدودا ۱۰۰ عدد از چراغ های SmartPoles تا ۴ ماه آینده در این شهر نصب خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا