شکستن رکورد بازیافت آلومینیوم توسط برزیل

امروزه با توجه به افزایش جمعیت کره زمین ؛ تغییر در ساختار و سبک زندگی انسان و بیشتر شدن روند مصرف گرائی ، حجم بزرگی از زباله به طور روزانه ایجاد می شود که بسیاری از این مواد قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند . یکی از مواد موجود در زباله های شهری ، قوطی ها و بطری های فلزی ساخته شده از آلومینیوم است که در ساخت بسیاری از مواد خوراکی ، بهداشتی و آرایشی استفاده می شود .

استفاده روز افزون و دور ریز محصولات ساخته شده از آلومینیوم می تواند موجب افزایش هزینه ها و بیشتر شدن مصرف انرژی شود و بازیافت و استفاده دوباره از این مواد ؛ قطعا تاثیراتی بسیار مثبت در اقتصاد ، صنعت و محیط زیست خواهد داشت .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ، تیمی از داوطلبان انجمن آلومینیوم برزیل Brazilian Aluminum Association که با عنوان مخفف Abal  شناخته می شود در عملیاتی ویژه توانستند رکورد بازیافت آلومینیوم از زباله های شهری را که در اختیار خودشان بود بهبود بخشیده و با جمع اوری و بازیافت حجم زیادی از زباله های آلومینیومی ،  رکورد ثبت شده در سال 2014 را جا به جا کنند .

در همین زمینه سخنگوی انجمن آلومینیوم برزیل اعلام کرد : " استفاده روز افزون و دور ریز محصولات ساخته شده از آلومینیوم می تواند موجب افزایش هزینه ها و بیشتر شدن مصرف انرژی شود و بازیافت و استفاده دوباره از این مواد ؛ قطعا تاثیراتی بسیار مثبت در اقتصاد ، صنعت و محیط زیست خواهد داشت . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا