کشف دنیای مرموز زیر گدازه‌های آتش‌فشانی

کارشناسان به تازگی بقایای یک روستا در کشور السالوادر را کشف کرده‌اند که در حدود یک هزار و 400 سال پیش به طور کامل زیر گدازه‌های آتش‌ فشانی مخفی شده است. 
 
گفتنی است،‌ مطالعات حاکی از آن است که در این شهر باستانی حدود 200 نفر که Ceren نامیده می‌شوند در خانه‌های خود زیر خروارها خاکستری و گدازه‌های آتش‌فشانی مدفون شده‌اند. 
 
کشف دنیای مرموز زیر گدازه‌های آتش‌فشانی   تصاویر
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، تحقیقات بر روی معماری محصولات کشاروزی،‌ دین و نحوه معاملات تجاری اهالی این دهکده باستانی توسط محققان دانشگاه بولدر کلرادو در حال انجام است. 
 
کارشناسان فوران آتش‌فشان لومارا که در فاصله کمتر از یک مایلی این روستا قرار دارد مسبب پوشیده شدن روستا زیر گدازه‌های آتش‌فشانی می‌دانند.
 
کشف دنیای مرموز زیر گدازه‌های آتش‌فشانی   تصاویر
 
بقایای این روستا نخستین بار در سال 1978 توسط محققان رشته انسان شناسی دانشگاه کلرادو کشف شد و لقب شهر پمپی جدید به سبب مشابهت تاریخی با حادثه شهر پمپی واقع در منطقه هزکولانیوم ایتالیای کنونی را به خود گرفت.
 
کارشناسان بقایای 10 ساختمان، انبارها، کارگاه‌ها،‌آشپزخانه و حتی حمام را در سایت باستانی کشف کرده‌اند اما با توجه به عدم یافت هیچ نوع جسدی کارشناسان تخمین می‌زنند که اهالی قبل از وقوع آتش‌فشان محل زندگی خود را ترک کرده‌اند. 
 
با توجه به نشست انبوه خاکستر بر روی تمامی سایت باستانی کارشناسان حتی قادر به شناسایی اثر انگشت انسان‌های باستانی بر جای مانده بر روی وسایل نیز شده‌اند. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛این شهر باستانی به تمدن مایا تعلق داشته و در حال حاضر ده‌ها منطقه حفاری نشده که تحت نفوذ خاکستر آتش‌فشانی لوما قرار گرفته‌اند به وسعت حدود 2 مایل مربع وجود دارد. در سال 1993 حدود 10 هکتار از این منطقه به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا