دوبرابر شدن شیوع ام اس در 15 سال اخیر

حسین پاکدامن در دوازدهمین کنگره بین‌المللی ام.اس. ایران که در مجتمع پیامبر اعظم(ع) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: بیشترین اپیدمی بیماری ام اس در کشورهای پیشرفته بوده و توجه زیادی برای عدم گسترش این بیماری از سوی این کشورها شده است.

وی افزود: بیماری ام اس 191 در هر 100 هزار نفر در آمریکا شیوع دارد و ارتفاع در بروز و شیوع آن تاثیرگذار است.

رییس انجمن اعصاب ایران با اشاره به اینکه 100 هزارنفر در اروپا به این بیماری مبتلا هستند، تصریح کرد: در 15 سال اخیر شیوع بیماری ام اس در ایران دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری ام اس در زنان دو برابر مردان است، افزود: این بیماری در نوع خود خاص است و یک درمان مشخص برای همه جوابگو نیست.

پاکدامن اظهار کرد: هنوز علت اصلی بیماری ام. اس نامشخص است و بیشترین کار بر روی درمان آن انجام شده و تا کنون 16 دارو برای آن تولید شده است.

وی با اعلام اینکه بروز سالیانه ام اس در دو دهه اخیر به 5.6 رسیده است، یادآور شد: امیداریم با برگزاری این کنگره‎ها بتوانیم راهکارهای تازه‌ای برای درمان و پیشگیری این بیماری بیابیم.

محمود عابدینی، دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی ام.اس ایران نیز گفت: 258 مقاله به این کنگره ارسال شد که 21 مقاله به صورت سخنرانی و 147 مقاله به صورت پوستر بوده است.

وی افزود: دو کارگاه توانبخشی در این کنگره تدارک دیده شده است.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی ام.اس ایران تصریح کرد: شیوع روز افزون بیماری ام اس در جامعه و درگیر شدن قشر جوان و فعال جامعه، پرداختن به این بیماری در ابعاد مختلف را ضروری کرده است و این کنگره با محوریت تخصصی تازه‌های تشخیصی و درمانی ام اس، جنبه‌های نوروسایکولوژی ام اس، توانبخشی و استراتژیهای مرتبط با کیفیت زندگی و . . . برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌های علمی کنگره مشتمل بر ارائه خلاصه مقالات علمی به صورت سخنرانی و یا پوستر، سخنرانی اساتید مدعو در زمینه‌های علمی مرتبط، کارگاه ها و ارائه ی تازه های تکنیکی است.

به گزارش ایسنا، عابدینی اظهار کرد: امید است در این کنگره از حضور اساتید مجرب، محققین و دانشجویان و تجربیات و علم اساتید برجسته و گرانقدر کشوری بهره مند شده و موجبات ارتقاء علمی در زمینه بیماری ام اس را فراهم کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا