سیناپرس جهاد علمی بی سابقه ای در پیش گرفته است

وی افزود:به عقیده من در کشور ماهرچه رتبه تولید علم درجهان بهتر باشد رسانه علمی نیز موفق تر عمل میکند.
عضو شورای عالی عتف عنوان کرد:متاسفانه درنمایه های IsI,ISc ونمایه اسکوپوس دورتبه نزول داشتیم درحالی که باید در منطقه رتبه یک را کسب میکردیم و ضعیف عملکرده ایم.این عملکرد ضعیف به رسانه های علم نیز آسیب میزند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:امروزه فضای شادی و نشاط علمی در دانشگاه ها را کمتر شاهدیم و همچنین رسانه های خاص علمی از حمایت کمتری برخوردارند.
وی عنوان کرد:رسانه علمی به دلیل اینکه با اقشار خاصی در جامعه سروکاردارد همیشه مهجور مانده و توجهی به آنها نمی شود.این قشر خاص رسانه ای همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکند و با انرژی زیاد کارهای سختی را پیش می برند.
دکتر  لاشکی افزود :امروز رسانه علمی مانند سیناپرس جهادی بی سابقه را پیش گرفته است.
وی همچنین بااشاره به اهداف خبرگزاری سیناپرس و راه رسیدن به آنها گفت:مجلس نهم در وهله اول نام کمیسیون آموزش و تحقیقات را تغییر و کلمه فناوری را به آن افزود.یعنی نام فناوری برای ما نیز مهم بوده است.
بنابراین باتوجه به حضور مراکز رشد،پارک های علم و فناوری ،نقش شرکت های دانش بنیان همگی حاکی از اهمیت حوزه فناوری است.
وی تصریح کرد:علم صرف ، اهمیتی ندارد .علم باید تبدیل به ثروت شود اما تبدیل علم به ثروت با حضور یک رسانه علمی زودتر محقق می شود .
این عضو شورای عالی عتف تاکید کرد:درپساتحریم یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه دولت قرار گیرد .ارتباط دانشگاه های ما باید با برترین دانشگاه های جهان برقرار شود تا بتوانیم از علم آنها بهره مند شویم واگر زمانی مجدد تحریم ها برگشت بتوانیم به اقتصاد مقاومتی و خودکفایی برسیم.
وی درنهایت تاکید کرد:برای رسیدن به این اهداف دراین بین نقش اصلی را رسانه علمی چون خبرگزاری سینا پرس میتواند بازی کند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا