دانشگاه صنعتی شریف میزبان برترین های صنعت رادار جهان می شود

برای اولین بار در تاریخ صنعت رادار و صنایع وابسته به آن در ایران و همزمان با موفقیت ها، پیشرفت ها و دستاوردهای عظیم محققان و دانشمندان ایرانی داخل و خارج از کشور، کارگاه آموزشی بین المللی رادار و صنایع وابسته به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، رئیس کارگاه تخصصی سیستم های اداری درباره جزییات این رویداد آموزشی گفت: آزمایشگاه رادار و جنگ الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف با همکاری IEEE بخش ایران و شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد بزرگترین کارگاه آموزشی بین المللی رادار و صنایع وابسته در منطقه خاورمیانه را با حضور متخصصان، دانشجویان و استادان برتر داخلی و خارجی برگزار کند.
دکتر محمدمهدی نایبی افزود: غنای علمی و همت تعاملی دانشمندان و پژوهشگران کشور، ما را بر آن داشت تا در ایجاد محیطی با جریان های فکری مختلف علمی – صنعتی به منظور گسترش فضای ارتباطی و تبادل دانش و کسب رهیافت های نوین علمی همت گماریم.
استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف، هدف از برگزاری این کارگاه بین المللی را آشنایی دانشجویان کارشناسی و مقاطع بالاتر با علم روز رادار و کمک به ارتقای سطح صنعت راداری ایران عنوان کرد و افزود: مخاطبان این کارگاه، دانشجویان سال آخر کارشناسی و دانشجویان مقاطع بالاتر و شاغلان صنعت رادار ایران هستند.
وی درخصوص محورهای اصلی این کارگاه آموزشی گفت: آشنایی با رادارهای آرایه فازی، آشنایی با رادارهای هواشناسی، آشنایی با رادارهای نویزی و مسایل مربوط به آن، آشنایی با رادار موج پیوسته و رادارهای اتوموبیل، آشنایی با طراحی شکل موج های راداری ( waveform design ) و آشنایی با رادارهای چند ورودی و چند خروجی ( Multiple Input Multiple Output – MIMO )، محورهای اصلی برگزاری کارگاه تخصصی سیستم های راداری را تشکیل می دهد.
نایبی یادآور شد: شخصیت های مطرحی همچون پروفسور 'رولینگ' رییس سمپوزیوم جهانی رادار در سال 2015 و 2016 از کشور آلمان، دکتر 'بروکنر' بازنشسته شرکت Raytheon و IEEE Fellow member و جزو برترین متخصصان در زمینه رادارهای آرایه فازی از کشور آمریکا، پروفسور 'لوکین' عضو کمیته ارشد علمی در سمپوزیوم جهانی رادار و IEEE Fellow member از کشور اوکراین، پروفسور 'گالاتی' عضو کمیته راهبردی سمینار EURADO و پروفسور 'فارینا' IEEE Fellow member و بازنشسته شرکت SelexES از کشور ایتالیا و دکتر 'گلستانی' عضو کمیته داوری بخش Aerospace در سازمان NASA از جمله مهمانان این کارگاه بین المللی هستند.
کارگاه تخصصی سیستم های اداری در روزهای 10 تا 13 اسفندماه امسال برگزار می شود و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از زمان و نحوه ثبت نام به سایت www.irwrs.org مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا