اثرات سوء آلودگی نفتی بر دلفین‌های خلیج مکزیک

گروهی از کارشناسان حیات‌وحش در این بررسی‌ها دریافته‌اند که میزان ناتوانی تولیدمثلی در دلفین‌هایی که در معرض آلودگی نفتی ناشی از کشتی «دیپ‌واتر هرایزون» بوده‌اند افزایش یافته‌ است.

این تیم کارشناسی به سرپرستی اداره ملی مطالعات اقیانوسی و جوی آمریکا، پنج سال پس از وقوع این فاجعه زیست‌محیطی و انتشار آلودگی نفتی در خلیج «باراتاریا» در خلیج مکزیک، این دلفین‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند.

یافته‌های آنان حاکیست تاثیر سوء لکه نفتی در خلیج مکزیک بلندمدت خواهد بود. در این بررسی توانایی تولیدمثل و شانس بقای دلفین‌های خلیج باراتاریا ارزیابی شد. در سال 2011 برای ارزیابی‌های سلامتی از این دلفین‌ها نمونه‌گیری شده و مشخص شد که بیماری‌های ریوی و نارسایی فوق کلیوی در آن‌ها شایع شده است.

اکنون این تیم تحقیقاتی دریافتند تنها 20 درصد دلفین‌های نمونه‌گیری شده که باردار بودند بچه‌هایی به دنیا آوردند که شانس زنده ماندن داشتند. در حالیکه میزان بارداری موفق در جمعیت دلفین‌های خلیج «ساراسوتا» که تحت تاثیر این آلودگی نفتی قرار نگرفته‌اند 83 درصد بوده است.

همچنین پس از گذشت تقریبا چهار سال، کارشناسان به ارزیابی شانس بقای دلفین‌های نمونه‌گیری شده در سال 2011 پرداخته و دریافتند که تنها 86.8 درصد دلفین‌ها هر سال جان سالم به در می‌برند در حالی که این رقم پیش از این 95 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، کاهش قدرت باروری همراه با کاهش شانس بقای این آبزیان در بلندمدت پیامدهای جدی بر جمعیت دلفین‌های خلیج باراتاریا داشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا