ساخت سیستم ضد تصادف پهپاد در سرعت 50 کیلومتری

اندرو بری، از آزمایشگاه علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی مرکز تحقیقاتی MIT، الگوریم تشخیصی جدیدی را ابداع کرده است که استفاده از آن در پهپاد ها باعث عدم برخورد آنها با اشیا دیگر می شود. علاوه بر این، الگوریتم یاد شده حتی در زمانی که پهپاد ها اطلاعات کافی از منطقه اطراف خود ندارند نیز کار می کند.

از آنجایی که فرایند پردازش هر یک از فریم ها تنها 8.3 میلی ثانیه زمان می برد، این پهپاد می تواند در مناطق جنگلی نیز پرواز کرده و با سرعت 30 مایل بر ساعت (48 کیلومتر) از میان درختان عبور کند

بری بر این باور است که برای ساخت یک پهپاد بدون راننده واقعی نیازمند به الگوریتم هایی هستیم که بسیار سریع تر از الگوریتم های به کار رفته حال حاضر در پهپاد های خودکار عمل کنند. او بیان کرد که سیستم های لیزری LIDAR برای پهپاد های شخصی و کوچک امروزی بسیار سنگین است. این در حالی است که الگوریتم های حال حاضر نیز بسیار کند تر از آن هستند که با سرعت پهپاد ها یکی شوند.

او برای آزمایش این الگوریتم پهپادی بسیار کوچک طراحی کرد. طول بال های این پهپاد تنها 34 اینچ و وزن آن نیز کم تر از 1 پوند بود. این پهپاد بر روی هر یک از بال های خود مجهز به دو دوربین بوده و همچنین پردازنده بکار رفته در آن مشابه با پردازنده های استفاده شده در تلفن های هوشمند حال حاضر بود. نتیجه به دست آمده از این آزمایش نشان دهنده این بود که الگوریتم ساخته بری، موانع را از فاصله 10 متری اسکن می کرد ( این درحالی است که سایر الگوریتم های به کار رفته در پهپاد های امروزی موانع را در فواصل متعدد یک متری یا دو متری و سه متری اسکن کرده و پردازش می کنند.)

از آنجایی که فرایند پردازش هر یک از فریم ها تنها 8.3 میلی ثانیه زمان می برد، این پهپاد می تواند در مناطق جنگلی نیز پرواز کرده و با سرعت 30 مایل بر ساعت (48 کیلومتر) از میان درختان عبور کند. به گفته مرکز تحقیقاتی MIT، سیستم ساخته بری از نرم افزار های حال حاضر 20 برابر سریع تر است. لازم به ذکر است که این نرم افزار متن باز بوده بنابراین می توان به راحتی در همه پهپاد ها از آن استفاده کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا