اف دی ای، داروی جدید سرطان تیرویید را تایید کرد

به گزارش ایرنا از ساینس، این داروی جدید که محصول یک شرکت ژاپنی است، Lenvima نام دارد و قادر به درمان تهاجمی ترین نوع سرطان تیرویید است. این دارو قادر به درمان مرحله ای از بیماری است که حتی به ید درمانی رادیواکتیو نیز پاسخ نداده است.

تهاجمی ترین نوع سرطان، DTC نام دارد که به رشد سرطانی غده تیرویید گفته می شود. تیرویید غده ای کوچک در ناحیه گردن و مسئول ترشح دو هورمون مهم T3 و T4 است. هورمون های ترشح شده توسط تیرویید در سراسر بدن حرکت می کنند و وظایف مهمی چون متابولیسم بدن را کنترل می کنند. 

داروی Lenvima، نوعی مهارکننده است که پروتئین هایی که به رشد سلول های سرطانی کمک می کنند، را غیر فعال می کند.

محققان بر این باورند که این دارو در درمان سرطان های دیگر نیز موثر است.

به غیر از سرطان تیرویید، اختلال غده تیرویید نیز بسیار رایج است. بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود 10 درصد زنان از اختلال غده تیرویید رنج می برند. احتمال اختلال عملکرد غدد تیرویید در زنان 10 برابر مردان است و این بیماری در اکثر افراد هنوز تشخیص داده نشده است. 

زمانی که میزان فعالیت این غده کاهش یا افزایش یابد، فرد دچار اضافه وزن شده و عضلات تضعیف می شوند، از طرفی فرد همیشه خسته و کسل است. برخی از علایم دیگر پرکاری یا کم کاری تیرویید عبارتند از : 

-استرس بیش از اندازه 

-اختلالات اشتها 

-پرخاشگری و عصبانیت در اکثر مواقع 

-افسردگی بدون دلیل 

معمولا اختلالات مربوط به غده تیرویید با یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است. 

استفاده از مواد غذایی حاوی ید مانند پنیر کم چرب، شیر، تخم مرغ، انواع غذاهای دریایی و ماست و سه جلسه تمرین 40 دقیقه ای در هفته در درمان اختلالات غدد تیرویید بسیار موثر است. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا