آلودگی هوا با افزایش خطر ارتکاب خودکشی به ویژه در مردان ارتباط دارد

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، سالانه بیش از 40 هزار مرگ در آمریکا بر اثر خودکشی صورت می گیرد و خودکشی یکی از 10 عامل برجسته مرگ و میر در این کشور به شمار می رود.

درحالیکه عوامل روانی مانند تنش، اضطراب و افسردگی در خودکشی موثر است اما یک مطالعه که به تازگی انجام شده نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده از دیگر عوامل خطرساز اقدام به خودکشی است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه یوتا آمریکا انجام شده و در مجله آمریکایی Epidemiology منتشر شده است،اولین مطالعه ای نیست که ارتباط میان آلودگی هوا و افزایش خطر ارتکاب خودکشی را کشف کرده است.

مطالعه دیگری که در سال 2010 در مجله آمریکایی Psychiatry منتشر شد نیز نشان داد که احتمال خودکشی مردم هفت شهر در کره جنوبی که در معرض دو روز افزایش آلودگی هوا قرار گرفته بودند، 9 درصد بیشتر است.

اما مطالعه جدید که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که خطر خودکشی بر اثر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده در میان افراد میان سال و مردان بیشتر است.

همچنین بر اساس این مطالعه قرار گرفتن در معرض دوره کوتاه مدت آلودگی هوا خطر خودکشی را تا 25 درصد افزایش می دهد.

محققان متوجه شدند، احتمال خودکشی در افرادی که در عرض سه روز متوالی در معرض سطوح زیاد دی اکسید نیتروژن قرار گرفته بودند 20 درصد بیشتر بود.

آنها همچنین کشف کردند که خطر اقدام به خودکشی در میان مردانی که در معرض آلودگی هوا قرار گرفته بودند، بیشتر بود.

محققان متوجه شدند که خطر خودکشی در میان افراد 36 تا 64 ساله که در دوره کوتاه مدت در معرض سطوح بالای دی اکسید نیتروژن قرار گرفته بودند تا 20 درصد افزایش داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا