بررسی فسیل 250 هزار ساله نئاندرتال ها در ایتالیا

نتایج این مطالعات نشان می دهد که بقایای انسان نئاندرتال محوطه ساکو پاستوره Saccopastore ، 100 هزار سال قدیمی تر از آن چه پیش از این تصور می شد بوده و به این ترتیب تاریخ نخستین حضور نئاندرتال ها در ایتالیا به حدود 250 هزار سال پیش باز می گردد .

تیمی مشترک از پژوهشگران دانشگاه های ساپینزا Sapienza University ، دانشگاه ویسکونسین University of Wisconsin ، دانشگاه مدیسون  University of Madison و موسسه ژئوفیزیک و مطالعات آتشفشانی ایتالیا Italian Institute for Geophysics and Vulcanology (INGV) در حال بررسی و مطالعه دوباره بقایای فسیل های استخوانی انسان های نئاندرتالی هستند که در ابتدای قرن بیستم در مناطق مرکزی ایتالیا کشف شده بود . دانشمندان این پروژه ، میزان ذخایر انباشته رادیو کربن این جمجمه های متعلق به انسان های نئاندرتال را مورد بازبینی قرار دادن تا قدمت دقیق آن ها مشخص شود .

در همین زمینه فابریتزیو مارا Fabrizio Marra از پژوهشگران موسسه ژئوفیزیک و مطالعات آتشفشانی ایتالیا که در این پروزه مشارکت دارد اعلام کرد : " نتایج این مطالعات نشان می دهد که بقایای انسان نئاندرتال محوطه ساکو پاستوره Saccopastore ، 100 هزار سال قدیمی تر از آن چه پیش از این تصور می شد بوده و به این ترتیب تاریخ نخستین حضور نئاندرتال ها در ایتالیا به حدود 250 هزار سال پیش باز می گردد . "

به گفته کارشناسان ، این تاریخ گذاری جدید با زمان تقریبی مهاجرت نئاندرتال ها به مناطق مرکزی  قاره اروپا تطبیق دارد . در خاتمه لازم به توضیح است که در کنار این پروژه تاریخ گذاری ، آزمایش های تعیین سن و قدمت گذاری روی یازده شی سنگی و ابزارهای کشف شده در کنار این فسیل ها نیز انجام شد .