چرخه تشخیص ژنتیکی بیماری های نادر در کشور کامل نیست

به گزارش ایرنا از بنیاد بیماری های نادر، دکتر علی داودیان با اعلام آمادگی به منظور تجهیز پنج تا 10مرکز درمانی برای آزمایش های تشخیصی بیماران صعب العلاج و رایگان شدن این خدمات گفت: هزینه آزمایش های بیماران صعب العلاج سنگین است و اغلب آنها تحت پوشش بیمه قرار ندارند. 

وی با اشاره به ارایه پیشنهاد از طرف بنیاد بیماری های نادر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر رایگان شدن هزینه آزمایش های بیماران نادر اظهار کرد: بنیاد بیماری های نادر به منظور تجهیز مراکز درمانی دولتی برای انجام امور تشخیصی از جمله ام.آر.آی، سی. تی اسکن، رادیولوژی، ماموگرافی و آزمایش های غدد مورد نیاز بیماران صعب العلاج اعلام آمادگی کرده است تا بیماران این خدمات را به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر گفت: در صورتی که وزیر بهداشت این مجوز را صادر کند در ابتدای امر آمادگی تجهیز پنج تا 10 مرکز برای انجام آزمایشات را داریم. 

داودیان همچنین از برگزاری همایش بین المللی گرامیداشت روز جهانی بیماری های نادر در روز هشتم اسفندماه سال جاری در سالن اجلاس سران خبر داد و افزود: همزمان یک همایش علمی با موضوع بررسی کاربرد ژنتیک در تشخیص بیماری های نادر و سرطان نیز با حضور پروفسور آرندت رولفس استاد عصب شناسی دانشگاه روستوک و مدیرعامل شرکت سنتوژن آلمان و رییس موسسه Albrecht-Kossel در دانشگاه روستوک برگزار می شود. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا