صادرات نانوداروی ضد سرطان ایرانی به سوریه ۵ برابر می‌شود

مهناز قمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده «سینا دوکسوزوم، داروی ضد سرطان» در گفتگو با مهر گفت: این دارو از سال ۱۳۹۰ توسط این شرکت دانش بنیان بر پایه فناوری نانو تولید شده است.

وی با بیان اینکه موفق شدیم در سال گذشته ۴۰۰ ویال (قیمت هر ویال ۲۷۵ دلار )  داروی «سینا دوکسوزوم» را به سوریه صادر کنیم، اظهار داشت: قرار است امسال حدود دو هزار ویال یعنی ۵ برابر صادرات سال گذشته از این دارو را به سوریه صادر کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت سینا دوکسوزومی که ما به سوریه صادر می کنیم، کمتر  از ۴۰ درصد داروهای صادراتی از سایر کشورها است، عنوان کرد:  این دارو به عنوان یک داروی ضد سرطان است و جز داروهای اصلی شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان پستان و تخمدان به شمار می‌رود.

به گفته قمی، همچنین این دارو ترکیب ضد سرطان برای درمان سرطان مغز استخوان و بیماری «کاپوسی سارکومای همراه» در بیماران مبتلا به ایدز است.

وی با بیان اینکه «سینا دوکسوزوم» شکل نانویی داروی «دوکسوروبیسین» است، افزود: سینادوکسوزوم، نانولیپوزوم‌های حاوی داروی ضد سرطان «دوکسوروبیسین» است که با مکانیسم افزایش نفوذ پذیری و ماندگاری، بافت تومورسرطانی را مورد هدف قرار داده و موجب افزایش تاثیر و کاهش عوارض جانبی دارو می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران پنجمین کشور صاحب دانش فنی این دارو در دنیاست، گفت: قیمت نمونه ایرانی این دارو ۷۰۰ هزار تومان بوده و دارای پوشش بیمه‌ ای است. نمونه خارجی این دارو با قیمت‌های هزار و ۳۰۰ پوند، هزار و ۲۰۰ دلار و ۷۰۰ دلار عرضه می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا