چارچوب عمل آموزش 2030 در یونسکو به تصویب رسید

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو، چارچوب عمل آموزش 2030، در میزگرد مقامات عالی رتبه آموزش جهان با حضور 'علی اصغر فانی' وزیر آموزش و پرورش ایران و با حضور بیش از 90 وزیر از کشورهای مختلف در مقر یونسکو در پاریس به تصویب رسید.
پیش نویس چارچوب عمل، در مجمع جهانی آموزش در ماه می 2014 در کره جنوبی ارائه شده بود و در اجلاس سران ملل متحد در زمینه دستورکار توسعه پس از 2015 مطرح شد که در این اجلاس به تصویب رسید که براساس آن، یکی از اهداف توسعه پس از 2015 باید چارچوب عمل 2030: 'به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر فراگیر، برابر و با کیفیت برای همه' باشد که در نهایت، چارچوب عمل مذکور، در میزگرد عالیرتبه آموزش مورد تصویب نهایی قرار گرفت.
چارچوب عمل آموزش 2030 که با عنوان 'به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر فراگیر، برابر و با کیفیت برای همه' از سوی یونسکو به عنوان دستور کار جهانی آموزش تا سال 2030 تدوین شده است، نقطه عطفی برای تحقق اهداف ناتمام آموزش برای همه و اهداف توسعه هزاره به شمار می رود.
هدف اصلی این برنامه، بسیج تمام کشورها و ذینفعان در دستیابی به آموزش و یادگیری مادام العمر فراگیر، برابر و باکیفیت برای همه از طریق ارائه روش های اجرائی، هماهنگی، تامین اعتبار و نظارت بر آموزش تا سال 2030 است.
اساس این چارچوب عمل با هدایت یونسکو و راهبری کمیته ارزیابی آموزش برای همه، در ابتدا از طریق مشاوره های گسترده میان کشورهای عضو یونسکو و بر اساس مشاوره های موضوعی در خصوص آموزش پس از 2015 و با برگزاری کنفرانس های پنجگانه منطقه ای در سطح وزرا، نشست 9 کشور پرجمعیت در اسلام آباد و نشست جهانی آموزش برای همه در مسقط عمان، پی ریزی شد که توافقنامه مسقط ، نقطه عطفی برای تدوین این چارچوب عمل محسوب می شود.
سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد 'یونسکو' از سوم نوامبر 2015 برابر با 12 ابان ماه در مقر اصلی این سازمان در پاریس برگزار با حضور نمایندگان بیش از 195 کشور عضو و ناظر در مقر این سازمان در پاریس آغاز به کار کرد.این اجلاس تا 18 نوامبر برابر با 27 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا