تاثیر كرم منیزیم و كالاندولا بر درمان راش پوشكی

درماتیت دیاپر به التهاب لایه های سطحی پوست در ناحیه پرینه، كپل ها، قسمت تحتانی شكم و قسمت داخلی ران گفته می شود در برخی مطالعات از منیزیوم به عنوان یك عامل ضدالتهاب، نام برده شده است. به همین منظور نیز پژوهشی بومی در این زمینه انجام شده است که این مطالعه با هدف بررسی تاثیر استعمال موضعی كرم منیزیوم در درمان راش پوشكی انجام شده است

منیزیم بر روی درمان درماتیت دیاپر كودكان تاثیر خوبی دارد و می توان از این ماده در درمان درماتیت دیاپر كودكان و حتی سایر درماتیت ها استفاده كرد.

در یك مطالعه كارآزمایی بالینی، 64 كودك زیر دو سال مبتلا به درماتیت دیاپر مراجعه كننده به بخش اطفال بیمارستان هاجر شهركرد به روش نمونه گیری تصادفی وارد مطالعه شدند. بیماران به طور تصادفی در دو گروه 32 نفره تقسیم شدند. گروه اول كرم تركیبی منیزیم و كالاندولا دریافت كردند و گروه دوم كرم كالاندولا به تنهایی دریافت كردند. مدت زمان بهبودی در دو گروه مورد مقایسه قرار گرفت.

یافته ها و نتایج این مطالعه نشان داد كه مدت زمان بهبودی گروه مداخله به طور معنی داری كمتر از گروه شاهد بود. به این ترتیب می توان نتیجه گیری کرد که طبق نتایج این مطالعه می توان نتیجه گرفت كه منیزیم بر روی درمان درماتیت دیاپر كودكان تاثیر خوبی دارد و می توان از این ماده در درمان درماتیت دیاپر كودكان و حتی سایر درماتیت ها استفاده كرد.

منبع: حجت روحی بروجنی، محمدكاظم نوربخش، محمود مباشری، رضا مسعودی، زهرا كیوانی هفشجانی، 1394، تاثیركرم منیزیم و كالاندولا در مدت درمان راش پوشكی در اطفال. مجله بالینی پرستاری و مامایی، سال چهارم، شماره 3.

لینک منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا