پروژه ارسال تجاری مسافر به فضا از سر گرفته می شود

یک سال از حادثه سقوط فضاپیمای تجاری اسپیس شیب 2 می گذرد. این جت هوایی سال گذشته در طی فرایند پروازهای آزمایشی خود به زمین سقوط کرد و منجر به مرگ خلبان و آسیب های جدی وارده بر سرنشینان شد. شرکت سازنده این هواپیما یعنی کمپانی ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic) به تازگی اقدامات ویژه ای را در جهت ساخت دومین نسخه از این جت هوایی ترتیب داده است. این نسخه از جت یاد شده در صورت موفقیت می تواند صنعت گردشگری هوایی را کاملا متحول سازد.

ساخت نسخه دوم این جت پس از تنها گذشت یک سال از حادثه پیش آمده برای نسخه اولیه آن کمی عجیب است.

نسخه دوم اسپیس شیب 2 که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است، هم اکنون در حال ساخت است. بنیان گذار این کمپانی یعنی ریچارد برنسون در این باره اظهار کرده است که پرده برداری از این جت هوایی در حدود ماه فوریه سال 2016 میلادی انجام می شود و پس آن نیز مقدمات آزمایش پرواز این جت فراهم خواهد شد. با این حال ساخت نسخه دوم این جت پس از تنها گذشت یک سال از حادثه پیش آمده برای نسخه اولیه آن کمی عجیب است.

شرایط کمپانی ویرجین پس از وقوع آن فاجعه اصلا خوب به نظر نمی آمد. هنوز مشخص نبود که این کمپانی همچنان به کار خود ادامه دهد یا این که ریچارد برنسون مجبور به تحمل انتقادات فراوان از جمله اتهاماتی درباره بی مبالاتی یا غرور شود. با این حال هم اکنون با خبر ساخت نسخه دوم جت یاد شده، به نظر می رسد که این کمپانی مشکلات گذشته را پشت سر گذاشته و بار دیگر با امید به آینده می نگرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا