رونمائی از تکنولوژی مریخ نورد چین

در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت که به میزبانی شهر شانگهای در کشور چین در حال برگزاری است ، از تکنولوژی جدید مریخ نورد طراحی شده توسط دانشمندان چینی به طور رسمی رو نمائی شد . به گفته کارشناسان ، این نمایشگاه که مراسم افتتاحیه آن در روز سه شنبه انجام شده است ، تا روز شنبه ادامه داشته و از مهمترین فناوری های ارائه شده در آن می توان به مریخ نوردی که قرار است در ماموریت های آتی پژوهشی سازمان فضائی چین در مریخ از آن استفاده شود ، اشاره کرد .

این نمونه ارائه شده که به مدل طلائی golden model شهرت دارد ، سومین کاووشگر مریخ نوردی است که در ابعاد واقعی ساخته شده و ارائه می شود .

 این نمونه ارائه شده که به مدل طلائی golden model شهرت دارد ، سومین کاووشگر مریخ نوردی است که در ابعاد واقعی ساخته شده و ارائه می شود . به گفته مسئولان سازمان فضائی چین ، تمامی بخش های این کاووشگر توسط کارشناسان و دانشمندان چینی طراحی و ساخته شده است .

در همین رابطه نیو شنگدا Niu Shengda کارشناس و متخصص ماهواره در آکادمی تکنولوژی و علوم فضائی شانگهای Shanghai Academy of Spaceflight Technology در مورد ویژگی های این مریخ نورد اعلام کرد : ” مریخ نورد ساخته شده توسط ما ، دارای دو بخش مجزا است . این بخش ها عبارتند از : بخش مدار گرد و بخش مخصوص فرود آمدن . “

گفتنی است سازمان فضائی چین در سال جاری میلادی در پی اجرای عملیاتی موفقیت آمیز در سطح ماه ، اقدام به راه اندازی و تاسیس مرکز ویژه ای جهت انجام ماموریت های پژوهشی در مریخ  کرده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است ماموریت اکتشاف مریخ سازمان فضائی چین در سال 2020 میلادی وارد فاز اجرائی شود .

نیو شنگدا در باره این پروزه اعلام کرد : ” عملیات مرتبط با این پروژه به آرامی و بدون عجله در حال اجرا و پیشرفت است . “

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا