تولید فیلتر ضدزنگ تصفیه‌کننده هوای ورودی به ایستگاه‌های تلفن همراه در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: نمونه اولیه این فیلتر در سال ۱۳۸۹ تست میدانی شد و مورد تائید قرار گرفت.

وی افزود: یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در پی پیاده سازی آزمایشگاه تخصصی تست فیلتر، بر اساس استانداردهای معتبر داخلی و بین‌المللی، مشکلات این فیلترها را مشخص و تلاش در رفع آن‌ها کرد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان نیز با بیان اینکه فیلترهای قبلی سیستم‌های BTS به صورت کیسه‌ای ساخته شده و از تامین کنندگان خارجی خریداری می‌شد و پس از پایان دوره مصرف لازم بود دور انداخته و تعویض شود، ادامه داد: در چند سال گذشته با تلاش متخصصان این شرکت، طرحی جهت بهبود در استفاده از این فیلترها ارائه شد.

نصیر صفاری هدف از ابداع این طرح را جایگزینی فیلتری با قابلیت شستشو، سهولت در نصب، راندمان مناسب، عبور دهی هوای مورد نظر و بومی سازی آن عنوان کرد و افزود: فیلتر هوای ورودی ایستگاه‌های Outdoor BTS که وظیفه پالایش هوای داخل اتاقک، حاوی تجهیزات مخابراتی را دارند، با راندمانی برابر حداقل ۸۵ درصد در برابر ذرات اتمسفریک، از این تجهیزات محافظت می‌کند.

وی اضافه کرد: نمونه‌های جعلی تولید شده این فیلتر با کیفیت بسیار پایین تولید و عرضه شده که به دلیل انتخاب نامناسب موارد مورد استفاده و عبوردهی بیش از اندازه هوا و باز بودن منافذ، این فیلتر نمی‌تواند در هیچ کدام از بازه‌های استاندارد آزمایش شود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا