حریق، اورانگوتان‌های اندونزی را فراری داد

با شروع این آتش‌سوزی‌های جنگلی و در حالی که مقامات محلی اندونزی نسبت به اثرگذاری دود حاصل از این حریق بر سلامت مردم نگران شده‌اند از سوی دیگر اورانگوتان‌هایی که ساکن این نواحی هستند نیز به شدت آسیب دیده‌اند.

جزیره بورنئو زیستگاه یکی از بزرگترین اجتماعات اورانگوتان‌ها در جهان است و حدود 20 هزار اورانگوتان در این جزیره زندگی می‌کنند. دود ناشی از آتش‌سوزی، بسیاری از این حیوانات را از زیستگاه خود فراری داده و به دلیل استنشاق دود غلیظ، دچار مشکلات تنفسی شده‌اند.

این آتش‌سوزی‌ها از ماه سپتامبر در اندونزی آغاز شده و میزان آتش‌سوزی‌ها شدید شده به گونه‌ای که ماهواره‌های ناسا قادر به گرفتن تصاویری از فضاهای غرق در دود شده‌اند. افرادی که سعی داشتند با ایجاد حریق، بخش‌هایی از جنگل را برای کشت نخل روغنی جهت تولید روغن پالم آماده کنند موجب بروز این حادثه شده‌اند.

به گفته کارشناسان اندونزیایی، بچه‌های اورانگوتان‌ها به دلیل استنشاق دود، بیشتر در معرض آسیب هستند و تاکنون تعدادی از آنها که به مشکلات تنفسی دچار شده بودند نجات پیدا کردند.

اورانگوتان بورنئویی به عنوان گونه‌ در معرض خطر انقراض معرفی شده‌ که تعداد آنها به کمتر از 70 هزار اورانگوتان در سرتاسر جهان رسیده است. این جانوران نقش مهمی در اکوسیستم جنگلی اندونزی بازی می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، همچنین بروز این آتش‌سوزی‌ها موجب شده برخی از پروازها در خط هواپیمایی «بالی» لغو شود چراکه وجود ابری از خاکستر، پروازها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا