تشخیص عفونت خون در ۵ ساعت

 عفونت خون یا همان «سپسیس» معروف یکی از شناخته شده ترین عوامل مرگبار عفونی در سراسر جهان به شمار می آید. آمارها نشان می دهد این بیماری جان ۲۵ درصد از مبتلایان خود را می گیرد. از آن گذشته سالانه هزینه های زیادی را به بیمارستانهای سراسر جهان وارد می کند.

آمارها نشان می دهد تنها در آمریکا بیش از یک میلیون تن در سال به این عفونت مبتلا می شوند که از این تعداد شمار زیادی در بیمارستانها جان خود را از دست می دهند.

حالا قرار است فناوری جدیدی در بیمارستانهای آمریکا و در ادامه در سایر نقاط جهان به کار گرفته شود که ابتلا به این بیماری را در زمان مناسبی تشخیص می دهد.

این فناوری جدید که سال گذشته توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تأیید قرار گرفت T۲MR نام دارد. از این دستگاه می توان برای تشخیص عفونت خون ناشی از قارچ شناخته شده ای موسوم به Candida استفاده کرد.

گفته می شود تا پایان سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۳۰ بیمارستان در آمریکا به این فناوری کاربردی مجهز خواهند شد.

به عقیده دانشمندان علوم پزشکی، درصورتیکه سیپیس به درستی و در زمان مناسب تشخیص داده نشود، از کار افتادن اندامهای مختلف بدن و در نهایت مرگ دور از انتظار نخواهد بود.

مهمترین فاکتور تعیین کننده در مقابله با این بیماری شناخت دقیق عامل بروز آن است و حالا با این فناوری جدید چنین کاری امکانپذیر شده است.

به گزارش مهر،تا پیش از این تعیین عامل بروز عفونت خونی تا ۵ روز به طول می انجامید اما حالا انجام این کار حیاتی در ۵ ساعت صورت می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا