کد خبر : 20871 شنبه 23 آبان 1394 - 13:09:39
ارتباط-بین-اقتصاد-و-نرخ-جنایت‌-شکسته-شد

پژوهش جدید نشان داد:

ارتباط بین اقتصاد و نرخ جنایت‌ شکسته شد

سیناپرس: دانشمندان دانشگاه شفیلد، ساوتهمپتون و موسسه مطالعات سیاسی در پاریس این فرضیه که افزایش بیکاری به معنای افزایش جرم و جنایت است، را به چالش کشیدند.

بر اساس این پژوهش، ارتباط بین بیکاری و جنایت در انگلستان که در دهه‌های 1970 و 1980 قوی بود، پس از سال 1995 ضعیف شد و در سال 2005 چنین ارتباطی محو شد. بنابر یافته‌های محققان، ارتباط بین اقتصاد و میزان جنایت طی زمان متغیر بوده است.

این موضوع به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا جرم و جنایت‌های رسمی پس از بحران اقتصادی 2007-2008 افزایش نیافت.

دانشمندان با پشتیبانی شواری تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلستان تحلیلی را انجام دادند و مسیرهای درازمدت جنایت در این کشور را بررسی کردند. نتایج آن‌ها به نقش سیستم رفاهی کشورها در ممانعت از تجربه‌کردن شوک اقتصادی توسط شهروندان اشاره می‌کند.

این محققان همچنین نقش تغییرات در بازار کار از جمله رشد کار پاره‌وقت و الگوهای کاری انعطاف‌پذیر را در ممانعت از افزایش جنایت با ظهور بحران اقتصادی برجسته کرده‌اند. این دانشمندان اقدامات پیشگیری از جنایت پیشرفته را در این بین دخیل دانسته‌اند.

به گفته آن‌ها، داده‌ها و شواهد یک دهه گذشته نشان می‌دهد ارتباط بین چرخه اقتصادی و میزان جنایت به ویژه جنایات مرتبط با میزان بیکاری شکسته شده است.

پژوهشگران هنوز مطمئن نیستند چرا نوسانات در شرایط اقتصادی دیگر، تغییرات در جرم و جنایت ضبط‌ شده را پیش‌بینی نمی‌کند.

کلید واژه ها: جنایت بیکاری