اعطای جایزه بین‌المللی «اخلاق در علم» ابن‌سینا به دانشمند پاکستانی

 مراسم اعطای جایزه ابن سینا در زمینه اخلاق در علم با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایرینا بوکوا مدیرکل سازمان یونسکو و دکتر احمد جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو در مقر این سازمان در پاریس برگزار و این جایزه به پروفسور زبتاخان شینواری از کشور پاکستان اعطا می‌شود.

بر اساس این گزارش، پروفسور زبتاخان شینواری، رئیس فرهنگستان علوم پاکستان و رئیس دپارتمان بیوتکنولوژی «قیدی اعظم» دانشگاه اسلام آباد و متخصص در حوزه کشاورزی و گیاه‌شناسی است. وی خدمات شایسته‌ای را در مرکز ملی تحقیقات کشاورزی پاکستان و همچنین موزه تاریخ طبیعی این کشور انجام داده و از استادان برجسته دانشگاه علم و تکنولوژی «کوهات» پاکستان است.

جایزه ابن‌سینا برای اخلاق در علم که هر دو سال یک بار اعطا می‌شود، از سال 2003، به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی و آموزشی ملل متحد «یونسکو» آغاز شده است. این جایزه به فعالیت‌های افراد و گروه‌هایی تعلق می‌گیرد که در زمینه اخلاق در علم و فناوری موفق به پژوهش‌های علمی ارزشمند شده باشند.

هدف از اعطای این جایزه نشان دادن اهمیت اخلاق در علم، کمک به تفکر عمیق درباره این مساله و جلب توجه محافل علمی، دانشمندان و افکار عمومی نسبت به آن است. این جایزه به ویژه برای بزرگداشت دانشمندان جوان، کمک به شناسایی‌شان به خاطر کاری که کرده‌اند و مطرح کردن‌شان در سطح بین‌المللی تقدیم می‌شود.

بر اساس این گزارش، این جایزه شامل یک مدال طلای ابن‌سینا همراه با یک گواهی، ده هزار دلار و یک هفته سفر علمی به ایران شامل ایراد سخنرانی و معرفی و آشنایی با گروه‌های دانشگاهی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا