تاثیر چهره بر دستمزد در مشاغل خرده‌فروشی

در یک آزمایش، از 1200 نفر خواسته شد در سایتی ویژه علائم چهره، پرسنل فرضی را ارزیابی کنند در حالی که 1432 شخص دیگر میزان دستمزدی که به آن‌ها خواهند داد را ارزیابی کردند.جذابیت، غالب‌بودن و قابل‌اعتمادبودن از کمتر (یک) به بیشتر (هفت) ارزیابی شد و شرکت‌کنندگان هر چهره‌ای را بر اساس فرضیات شخصی‌شان سنجیدند.

نتایج نشان داد احساس سطحی فرد درباره دیگران می‌تواند بر دستمزد آن‌ها در سطوح مختلف مدیریتی  مانند مدیران و مدیران ارشد خرده‌فروشی‌ها اثر بگذارد.

دانشمندان به دنبال بررسی این نکته بودند که چگونه ویژگی‌هایی مانند جذابیت چهره، قابل‌اعتمادبودن و غالب‌بودن بر تمایل افراد به پرداخت دستمزد به دیگران اثر می‌گذارد و این که چگونه این ویژگی‌ها در سطوح سازمانی متغیر است.

بر اساس این تحقیق، کارکنان در صورت جذاب‌بودن از این مزیت بهره می‌بردند در حالی که قابل‌اعتمادبودن برای مدیران ارشد خوشایندتر بود.جذابیت در مشاغل فروش موفقیت تاثیرگذاری به همراه دارد در حالی که در سطوح ارشد، قابل‌اعتمادبودن و چهره غالب‌داشتن، بیشتر کارآمد است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا