روش جدیدی برای تولید صفحه‌های گرافنی

این پتنت درمورد فرآیند تولید گرافن است که با کمک دانشگاه اولستر انجام شده است. گرافن ماده‌ای نانوساختار از جنس کربن است که به دلیل خواص الکترونیکی و فیزیکی منحصر به فرد خود مورد توجه صنایع قرار گرفته است. از این ماده می‌توان در ادوات مختلف استفاده کرد.

محققان این شرکت معتقداند که این روش تولید گرافن جدید نسبت به روش‌های رایج مزایای بیشتری دارد. این گروه معتقد است که این روش جدید می‌تواند مسیر تجاری‌سازی گرافن را هموار کرده و آن را تسریع کند.

محققان این شرکت معتقداند که این روش تولید گرافن جدید نسبت به روش‌های رایج مزایای بیشتری دارد. این گروه معتقد است که این روش جدید می‌تواند مسیر تجاری‌سازی گرافن را هموار کرده و آن را تسریع کند.

این روش جدید شرکت تو‌دی‌تک براساس لایه‌برداری مکانیکی و استفاده از محلول یونی است که در نهایت موجب تولید گرافن از گرافیت می‌شود. محصول نهایی تولید شده، نانوپلاکت‌های گرافنی با خلوص 99 درصد کربن بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است.

کیفیت و عملکرد گرافن هم به خلوص محصول نهایی بستگی دارد و هم تعداد لایه‌های گرافن نقش تعیین کننده‌ای در علمکرد این ماده دارد. به همین دلیل یکی از اهداف اصلی این شرکت تولید تک لایه‌های گرافنی است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بتواند نیاز صنعت را پاسخ دهد.
آمریکای شمالی بازار بالقوه بزرگی برای گرافن است. ثبت این پتنت می‌تواند سنگ بنای توسعه این فناوری در این قاره برای شرکت تو دی‌تک باشد به طوری که صنایع مختلفی نظیر پزشکی و نظامی می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند.

صنایع نیاز به استفاده از گرافن باکیفیت بالا و قیمت پایین دارند . اشتیاق جهانی برای این ماده رو به گسترش است.

نیل ریچت مدیرعامل این شرکت می‌گوید: « ما از این مالکیت فکری کارمان در بازارهای بزرگ جهانی حفظ می‌شود خوشحالیم. این کار می‌تواند فرایند توسعه و تجاری‌سازی گرافن را توسعه دهد. این پتنت می‌تواند فعالیت‌های ما را در بازار افزایش دهد.»

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،شون نلسون از دانشگاه اولستر می‌گوید: « ما خوشحالیم که فرآیندی که در ابتدا در این دانشگاه ابداع شد به صورت پتنتی ثبت شده است. این کار می‌تواند مسیر تقویت این فناوری را هموار کند.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا