استفاده از پلاسمای سرد برای درمان قارچ پا

معمولا راه های زیادی برای از بین بردن قارچ های انگشتان پا وجود دارد. قرص های ضد قارچ، کرم های درمانی، لیزر درمانی و… همه از روش های معمول درمان این قارچ ها به حساب می آیند؛ اما باید به یاد داشت که تمامی این روش ها موقتی هستند و این قارچ ها بعد از چندی دوباره ظاهر می شوند.

به تازگی دانشمندان در تحقیقات جدید خود دریافته اند که پلاسمای سرد می تواند راه بسیار موثری برای درمان این قارچ ها باشد. منظور از پلاسمای یاد شده پلاسمای بیولوژیکی در خون نیست بلکه منظور گاز یونیزه است. گاز یونیزه حالت چهارم ماده است که برای اولین بار توسط دانشمندی به نام ویلیام کروک در سال 1879 شناخته شد. این گاز ها در نمایشگر های پلاسما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاسمای سرد می تواند باکتری ها را بکشد، پلاک های دندان را از بین ببرد و ارتباطات میان سلول ها را قطع کند، به انعقاد خون و کاهش خونریزی کمک کند و در آخر نیز روزی ممکن است برای از بین بردن تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار گیرد. هم اکنون محققان دانشگاه کالیفرنیا بر این باورند که این پلاسمای یاد شده می تواند به عنوان درمان موثری برای از بین بردن قارچ های پا مورد استفاده قرار گیرد.

این محققان در آزمایش های خود به جای قارچ های واقعی عفونت زا که در پا یافت می شوند، از ماده ای به نام e coli استفاده کردند زیرا کار کردن بر روی قارچ های واقعی عفونت زا به آزمایشگاه های دارای درجه دو از سلامت زیستی نیاز دارد. زمان دقیق درمان عفونت های قارچی از فردی به فرد دیگر متغیر است اما مطمئنا بازه زمانی مورد نیاز برای درمان قارچ های یاد شده با استفاده از این روش بسیار کم تر از روش های موجود حال حاضر است.