ایران، میزبان اجلاس شورای سران اپسکو در سال ٢٠١٧

 در ابتدای اجلاس نهم، قرارداد همکاری آژانس فضایی چین CNSA با اپسکو در خصوص تامین داده‌های ماهواره‌ای در زمان وقوع بلایای طبیعی در کشورهای عضو به مدت دو سال دیگر تمدید شد و تصاویر ماهواره‌ای زلزله اخیر در پاکستان به نماینده آن کشور داده شد.

همچنین پس از مذاکرات مختلف مقرر شد، اجلاس آتی شورا در سال ٢٠١۶ در کشور ترکیه و اجلاس سال ٢٠١٧ میلادی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

در ادامه جلسه و با اجماع تمام اعضای اپسکو، ایران به مدت دو سال ریاست شورای سران این سازمان مهم منطقه‌ای را بر عهده گرفت و نماینده کشور مغولستان به عنوان نایب رئیس اول و نماینده کشور پاکستان نیز به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

در نهمین اجلاس اپسکو، دکتر محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران ضمن تشکر از زحمات "شو داژه"، رئیس قبلی شورا، از تمام اعضای اپسکو به دلیل در اختیار قرار دادن پست ریاست شورا به جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران اظهار کرد: روحیه بالای اعضای اپسکو برای همکاری در عرصه فضایی، آینده روشنی را برای این سازمان در تمام حوزه‌های فضایی رقم خواهد زد.

وی در پایان از زحمات دبیرخانه اپسکو در برگزاری موفق اجلاس سران و نیز مشارکت فعال تمام اعضا که مایه پیشرفت این سازمان خواهد بود، صمیمانه قدردانی کرد.

در پایان اجلاس، صورت‌جلسه نشست نهم شورا با توافق تمام اعضا تهیه و تصویب و به دبیرخانه اپسکو ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا،همچنین روز سوم اجلاس به ملاقاتهای دو جانبه و خصوصی نمایندگان کشورهای عضو با دبیرخانه اپسکو و دیگر مراکز فعال در چین سپری شد و هیات جمهوری اسلامی ایران نیز نشستهای متعددی را از جمله با دبیرکل جدید و مدیران ارشد اپسکو برگزار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا