ماشین غول آسای چینی به سادگی و با سرعت پل می‌سازد

چینی ها از تکنولوژی جدیدی برای ساخت پل استفاده می کنند که نیاز آنها به جرثقیل را از بین می برد. این ماشین غول آسای جدید  SLJ۹۰۰/۳۲ نام داشته و از وزنی در حدود ۵۸۰ تن و همینطور طولی بیش از ۹۰ متر برخوردار شده تا بتواند ساخت پل ها را تسهیل کند. چینی ها از این پس و با استفاده از این ماشین غول آسا و بدون بهره مندی از هر گونه جرثقیلی می توانند قادر به ساخت و همینطور تکمیل پروژه های پل سازی باشند. این ماشین غول آسا که فناوری جدیدی در ساخت و ساز پل ها محسوب می شود در راه آهن Shijiazhuang Railway تکمیل و ساخته شده است. تصاویری از ساخت پلی در چین منتشر شده که شهرهای Chongqing و  Wanzhou را به یکدیگر متصل می کند.

فرآیند جدید ساخت پل با کمک این دستگاه در نگاه اول کمی پیچیده به نظر می رسد اما در واقع این فرآیند بسیار ساده است. کار این دستگاه با برداشتن ستونی جدید آغاز می شود. ماشین SLJ۹۰۰/۳۲ به مکانی که قرار است پل در آن ساخته شود، منتقل می شود. جایی که پایه های پل از قبل ساخته شده اند.

در مرحله بعدی، ماشین ساختار پشتیبانی pneumatic را روی پایه ها قرار می دهد که باعث استحکام و حفظ قدرت ماشین برای آغاز ساخت و ساز و رفتن از ستونی به ستون دیگر می شود. سپس ساختار پشتیبان دوم وارد شده و سپس نوبت به انجام مراحل بعدی می رسد. ساختار پشتیبان در مسیر بدنه ماشین به پایین حرکت کرده و ماشین با استفاده از این دو پایه می تواند به فعالیتش ادامه بدهد.

سپس ماشین غول آسا به سمت جلو حرکت کرده و قطعاتی را نیز با خود حمل می کند. ستون ها و قطعاتی که ماشین با خود به همراه دارد، یکی پس از دیگری و در محل های تعیین شده قرار می گیرند. پس از تکمیل و نصب هر ستون، ماشین دوباره به عقب بازگشته و دو ساختار پشتیبان را از زمین جدا کرده و ستون های بعدی نیز به همین ترتیب شکل می گیرند.

به گزارش مهر، این ماشین ۶۴ چرخ داشته و به چهار قسمت ۱۶ چرخه تقسیم می شود. هر قسمت از این چهار قسمت می تواند چرخش ۹۰ درجه ای داشته و امکان حرکت افقی ماشین را فراهم کند. این شرکت چینی ساخت تجهیزات راه آهن اعلام کرده که از این ماشین غول آسا برای پیشرفت در مسیرهای ریلی خود استفاده خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا