چگونه تاثیر تبلیغات بر مصرف‌کنندگان را افزایش دهیم؟

مصرف‌کنندگانی که تبلیغی اینترنتی را می‌بینند که در آن، محصول هنگام حرکت در عرض صفحه تغییر جهت می‌دهد، بیشتر احتمال دارد محصول را نوآورانه بینگارند.در واقع، افراد انتظار ندارند اشیای غیرجاندار بتوانند تغییر مسیر دهند بنابراین، زمانی که آن‌ها جسمی را در تبلیغات می‌بینند که غیرمعمول عمل می‌کند، به طور آنی درباره ابتکاری‌بودن آن . بدون حتی فکرکردن قضاوت می‌کنند.

ابتکاری بودن محصول برای موفقیت آن در بازار حیاتی است و تحقیق جدید نشان می‌دهد محصولاتی که ابتکاری به نظر می‌آیند، سریع‌تر توسط مصرف‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند و بنابراین سودآوری‌های بالاتری به همراه دارند.

محققان بیش از 740 مصرف‌کننده را بررسی کردند که تبلیغات تخیلی محصولاتی مانند تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها را بر روی اینترنت مشاهده ‌کردند.

دانشمندان دریافتند تبلیغات متحرک در مقایسه با تبلیغات ایستا توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند با این حال، برای تاثیرگذاشتن بر روی احساسات مصرف‌کننده در مورد ابتکاری‌بودن یک محصول، جلب توجه کردن کافی نیست.

محققان در پژوهش جدید نشان دادند تبلیغاتی که در آن‌ها محصول تغییر جهت می‌دهد و دارای ویژگی حرکتی است، بیش از تبلیغات ایستا یا تبلیغات دارای عناصر متحرک بر درک مصرف‌کننده از نوآوری‌بودن محصول تاثیر می‌گذارند.

این پژوهش در Journal of Marketing منتشر خواهد شد.