شکستن رکورد راه رفتن توسط روبات ها

روز یکشنبه گذشته یک روبات چینی در شهر چونگ کینگ Chongqing این کشور موفق به ثبت رکورد بیشترین مسیر پیموده شده توسط روبات ها شده و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند . این روبات که ژینگ ژی شماره 1 “Xingzhe No. 1” نامیده می شود توسط پرفسور لی چینگ دو Li Qingdu استاد و پژوهشگر دانشکده اتواسیون در دانشگاه چونگ کینگ college of automation under the Chongqing University طراحی و ساخته شده است .

روبات فوق الذکر که دارای چهار دست و پا است ، توانست 340 هزار قدم  را به طور ممتد و بدون وقفه حرکت کرده و این عملیات طی 54 ساعت انجام شده و به این ترتیب ژینگ ژی شماره یک مسافتی برابر با 134 کیلومتر را پیمود .

 بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، روبات فوق الذکر که دارای چهار دست و پا است ، توانست 340 هزار گام را به طور ممتد و بدون وقفه حرکت کرده و این عملیات طی 54 ساعت انجام شده و به این ترتیب ژینگ ژی شماره یک مسافتی برابر با 134 کیلومتر را پیمود . بر اساس تخمین کارشناسان ، این روبات قدرتی برابر با هشت دهم کیلو وات در ساعت مصرف کرده است .

گفتنی است رکورد پیشین حرکت ممتد روبات ها در اختیار روباتی بود که توسط دانشمندان دانشگاه کرنل Cornell University در ایالات متحده آمریکا طراحی و ساخته شده بود . این روبات توانسته بود مسافتی برابر با 65 کیلومتر را طی 30 ساعت پیموده و انرژی مصرفی وی نیز نیم کیلو وات در ساعت اعلام شده بود .

پرفسور لی و تیم همراهان وی عملیات طراحی و ساخت روبات ژینگ ژی شماره 1 را از نوامبر سال 2014 میلادی آغاز کرده و مدل اولیه این روبات در ماه زانویه سال جاری میلادی مورد بهره برداری قرار گرفت . پرفسور لی در رابطه با این روبات می گوید : ” ما می توانیم تکنولوژی مورد استفاده در این روبات را در حوزه های مختلف و گسترده ای مورد استفاده قرار داده و به این ترتیب روبات های فوق را کار آمد تر ، قابل اعتماد تر و پر دوام تر کنیم . در آینده ای نزدیک این نسل از روبات ها در مناطق خطرناک و صعب العبور مورد استفاده قرار خواهد گرفت . “

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا