شورای دبیران مناطق پژوهش و فناوری کشور تشکیل شد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در جمع دبیران مناطق 9 گانه پژوهش و فناوری کشور، هدف از تشکیل این شورا را برقراری ارتباط هدفمند با معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به منظور تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی عنوان کرد.
دکتر وحید احمدی افزود: می توان از ظرفیت شورای مناطق پژوهش فناوری در راستای ارتباط با بدنه اجرایی کشور استفاده کرد زیرا غالبا دبیران مناطق از معاونان پژوهشی دانشگاه های مادر استان ها انتخاب شده و همزمان ریاست شورای آموزش و پژوهش استانداری ها را نیز برعهده دارند.
دبیر شورای عالی عتف اظهار کرد: باید برای نهادینه شدن اهمیت پژوهش در بدنه اجرایی کشور فرهنگ سازی مناسبی انجام دهیم و نیاز به پژوهش را در میان مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان یک نیاز اساسی مطرح کنیم که در همین راستا در هفته پژوهش و فناوری سال جاری، ارزیابی محققان دستگاه های اجرایی با ساختار متفاوتی از دانشگاه ها انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای حضور فعال و حداکثری اعضای هیات علمی دانشگاه ها، فناوران، صاحبان صنایع و دبیران و دانش آموزان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری برنامه ریزی می کنیم تا به لحاظ تبلیغ و ترویج پژوهش در جامعه، نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم. 
احمدی برگزاری جشنواره ایده های برتر را ویژگی مهم هفته پژوهش و فناوری امسال اعلام کرد و گفت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه، فن بازار و تجلیل از پژوهشگران برتر، چندین برنامه ارایه ایده برتر یا استارت آپ نیز برگزار خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، با اشاره به اینکه کمتر از 45 صدم تولید ناخالص داخلی به مقوله پژوهش اختصاص می یابد، گفت: در نامه ای به دولت خواستار افزایش سهم پژوهش در بودجه سالیانه و برنامه ششم توسعه شدیم که این درخواست با دستور مساعد معاون اول ریاست جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارجاع شده است.
به گزارش ایرنا از وزارت علوم، شورای دبیران مناطق 9 گانه پژوهش و فناوری در راستای ایجاد هماهنگی لازم در امر پژوهش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و تسهیل در برنامه ریزی و فعالیت ها تشکیل شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا