ارزیابی محققان دستگاه‌های اجرایی با ساختار متفاوتی از دانشگاه‌ها در هفته پژوهش

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در جمع دبیران مناطق 9 گانه پژوهش و فناوری کشور گفت: تشکیل شورای مناطق پژوهش و فناوری در راستای ارتباط هدفمند با معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور صورت گرفت تا ارتباط بین مدیران ستادی معاونت پژوهش و فناوری و مدیران پژوهشی دانشگاه‌ها تقویت شود و تصمیم گیری‌ها بر اساس خرد جمعی صورت گیرد.

 دکتر وحید احمدی در جلسه شورای دبیران مناطق 9 گانه پژوهش و فناوری کشور تاکید کرد: از ظرفیت شورای مناطق پژوهش و فناوری می‌توان برای ارتباط با بدنه اجرایی کشور استفاده کرد؛ زیرا غالبا دبیران مناطق از معاونان پژوهشی دانشگاه‌های مادر استانها انتخاب شده و همزمان رئیس شورای آموزش و پژوهش استانداری‌ها نیز هستند.

دبیر شورای عالی عتف اظهار کرد: باید برای نهادینه شدن اهمیت پژوهش در بدنه اجرایی کشور فرهنگ‌سازی مناسبی انجام دهیم و نیاز به پژوهش را در میان مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک نیاز اساسی مطرح کنیم که در همین راستا در هفته پژوهش و فناوری امسال، ارزیابی محققان دستگاه‌های اجرایی با ساختار متفاوتی از دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: برای حضور فعال و حداکثری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، فناوران، صاحبان صنایع و دبیران و دانش آموزان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری برنامه ریزی می‌کنیم تا از جهت تبلیغ و ترویج پژوهش در جامعه، نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم.

احمدی برگزاری جشنواره ایده‌های برتر را ویژگی مهم هفته پژوهش و فناوری امسال اعلام کرد و گفت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه، فن بازار و تجلیل از پژوهشگران برتر، چندین برنامه ارائه ایده برتر یا استارت آپ نیز برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، با اشاره به اینکه کمتر از 45 صدم تولید ناخالص داخلی به مقوله پژوهش اختصاص می‌یابد، گفت: در نامه‌ای به دولت افزایش سهم پژوهش در بودجه سالیانه و برنامه ششم توسعه را خواستار شدیم که با دستور مساعد معاون اول ریاست جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارجاع شده است.

به گزارش ایسنا،بر اساس این گزارش، شورای دبیران مناطق 9 گانه پژوهش و فناوری در راستای ایجاد هماهنگی لازم در امر پژوهش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و تسهیل در برنامه ریزی و فعالیتها تشکیل شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا