روش درمانی موفقیت آمیز آلزایمر در سوئد

سینا پرس : پژوهشگران سوئدی در تحقیقات جدید خود موفق به ارائه روش درمانی جدیدی جهت درمان بیماری آلزایمر شدند که نتایج بسیار  امیدوار کننده ای داشته است . در این روش درمانی یک ایمپلنت کوچک در مغز بیمار نصب شده که این موضوع منجر به رشد بخش های عصبی آسیب دیده توسط بیماری آلزایمر می شود . این روش در بیماران مورد آزمایش قرار گرفته شده ، تاثیرات مثبتی به وجود آورده است .

بر پایه این مطالعات ، استفاده از این روش درمانی می تواند در حوزه مولفه های رشد عصبی یا (NGF) تاثیر گذاشته و از زوال اعصاب مغزی در بیماران مبتلا به آلزایمر جلو گیری کند .

گفتنی است بیماران مبتلا به آلزایمر از معضل از کار افتادگی و ناتوانی سلول های عصبی موسوم به  cholinergic رنج می برند . این سلول ها جهت رشد و ترمیم نیازمند نوعی پروتئین خاص هستند که می تواند به آن ها در رشد و بقای خود کمک کند . در این بیماری همزمان با کاهش سطح این فاکتورهای رشد ، سلول های cholinergic دچار آسیب و از کار افتادگی شده و مغز بیمار به مرور زمان رو به زوال می رود .  

این پژوهش ها در مرکز پژوهشی  موسسه مداوای آلزایمر کارولینسکا Karolinska Institute's Alzheimer's Disease Research Centre و  با همکاری متخصصان و پزشکانی از دانشگاه کارولینسکا ، بیمارستان مغز و اعصاب این شهر و کمپانی دانمارکی NsGene که در زمینه زیست شناسی فعالیت می کند انجام شده است . در این پژوهش ها ، محققان موفق به بهبود  مولفه های رشد عصبی در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر شدند .

پرفسور ماریا اریکسدوتر Maria Eriksdotter سرپرست این پروژه تحقیقاتی در ارتباط با یافته های این پژوهش اعلام کرد : " نتایج این آزمایش ها بسیار امیدوار کننده است ولی ما به پژوهش های بیشتری نیاز داریم زیرا در این مطالعات ، نتایج فوق حاصل از انجام این طرح آزمایشی روی تعداد معدودی از بیماران بوده و برای دستیابی به نتیجه قطعی باید آزمایش های بیشتری روی داوطلبان انجام شود . "  

نتایج این تحقیقات در اخرین شماره مجله آلزایمر و جنون the journal Alzheimer's and Dementia منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا